Biró, Barbara and Ceglédi, Tímea (2025) Bernstein után két emberöltővel: A nyelvi kódok felülvizsgálata 21. századi óvodások körében. Iskolakultúra, 35 (8). pp. 30-46. ISSN 1215-5233
| 
 | Text iskolakultura_2025_008_030-046.pdf - Published Version Download (470kB) | Preview | 
      Official URL: https://doi.org/10.14232/iskkult.2025.8.30
    
  
  
    Abstract
A nyelvi egyenlőtlenségek kiegyenlítése céljából Basil Bernstein azt szorgalmazta két emberöltővel ezelőtt, hogy vezessék be a kötelező óvodáztatást, s helyezzenek nagyobb hangsúlyt a nyelvi fejlesztésre. A mai magyarországi óvodákban mindez adott – legalábbis jogszabályi szinten (363/2012. [XII. 17.] Korm. rendelet). Mit tapasztalhatunk a gyakorlatban? A válaszhoz aktualizáltuk Bernstein elméletét és módszereit, alapozva az eredeti forrásokra, a követőkre, a kritikusokra és egy saját pilot vizsgálatra.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában | 
| Depositing User: | Dr. Tímea Ceglédi | 
| Date Deposited: | 25 Sep 2025 11:40 | 
| Last Modified: | 25 Sep 2025 11:41 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225324 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



