Biró, Barbara and Ceglédi, Tímea (2025) Bernstein után két emberöltővel: A nyelvi kódok felülvizsgálata 21. századi óvodások körében. Iskolakultúra, 35 (8). pp. 30-46. ISSN 1215-5233
|
Text
iskolakultura_2025_008_030-046.pdf - Published Version Download (470kB) | Preview |
Official URL: https://doi.org/10.14232/iskkult.2025.8.30
Abstract
A nyelvi egyenlőtlenségek kiegyenlítése céljából Basil Bernstein azt szorgalmazta két emberöltővel ezelőtt, hogy vezessék be a kötelező óvodáztatást, s helyezzenek nagyobb hangsúlyt a nyelvi fejlesztésre. A mai magyarországi óvodákban mindez adott – legalábbis jogszabályi szinten (363/2012. [XII. 17.] Korm. rendelet). Mit tapasztalhatunk a gyakorlatban? A válaszhoz aktualizáltuk Bernstein elméletét és módszereit, alapozva az eredeti forrásokra, a követőkre, a kritikusokra és egy saját pilot vizsgálatra.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| Depositing User: | Dr. Tímea Ceglédi |
| Date Deposited: | 25 Sep 2025 11:40 |
| Last Modified: | 25 Sep 2025 11:41 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225324 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




