Sztárayné Kézdy, Éva and Drjenovszky, Zsófia, eds. (2025) Diploma és bölcső között : Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban = Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education. Károli könyvek. Tanulmánykötet . L’Harmattan, Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest. ISBN 9789636464820; 9789636464523
|
Text
Diplomaesbolcsokozott.Gyermeketnevelohallgatokafelsooktatasban-160dpi.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (42MB) | Preview |
Abstract
A kötet célja a Károli Gáspár Református Egyetem részvételével megvalósuló „Befogadó tanulási környezetek támogatása – stratégiák a gyermeket nevelő, családos hallgatók támogatására a felsőoktatásban” című Erasmus+ projekt tudományos igényű összefoglalása. A projekt (azonosító: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058) négy ország – Magyarország, Szlovákia, Románia és Ukrajna – felsőoktatási intézményeinek és a Nagycsaládosok Országos Egyesületének együttműködésében valósult meg. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy milyen akadályok nehezítik a gyermekvállalást és a gyermeknevelést a felsőoktatási tanulmányok idején, valamint milyen intézményi támogatások segíthetik a családos hallgatókat. A fókuszcsoportos vizsgálatokra és szakirodalmi elemzésekre épülő eredmények minden felsőoktatási intézmény számára hasznos útmutatókkal, javaslatokkal szolgálhatnak annak érdekében, hogy befogadó, rugalmas tanulási környezetek biztosíthassanak a gyermeket nevelő hallgatók számára, elősegítve ezzel az esélyegyenlőséget és a hallgatói jóllétet a felsőoktatásban. | This volume presents a scholarly overview of the Erasmus+ project “Supporting Inclusive Learning Environments – Strategies for Assisting Students with Children in Higher Education” (Project ID: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058), conducted with the participation of Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary. The project, coordinated by the National Association of Large Families (NOE), involved higher education institutions from Hungary, Slovakia, Romania, and Ukraine. The research explored barriers that hinder students’ childbearing and parenting during their studies and identified institutional strategies to better support student parents. The results, based on focus group studies and literature reviews, offer useful guidelines and recommendations to help higher education institutions create inclusive and flexible learning environments for student-parents, thereby promoting equal opportunities and student well-being in higher education.
| Item Type: | Book |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás , családos hallgatók , befogadó tanulási környezet , esélyegyenlőség , rugalmas tanulási lehetőségek , higher education , student-parents , inclusive learning environment , equal opportunities , flexible learning arrangements |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 16 Nov 2025 17:59 |
| Last Modified: | 16 Nov 2025 17:59 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229241 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




