Vörös, Zsuzsanna and Lukácsné Veres, Edina (2010) Az e-Learning bevezetésének tapasztalatai az MGSZH-ban - egy pilot eredményei = The Experiences of e-Learning Implementation in CAO -Results of the Pilot Project. AGRÁRINFORMATIKA / JOURNAL OF AGRICULTURAL INFORMATICS, 1 (3). pp. 17-28. ISSN 2061-862X
|
Text
25_59_1_PB_u.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal sokrétű feladatát Központja és területi szervei útján látja el. Munkájának magas színvonalon való végzéséhez jól és folyamatosan képzett szakembergárda szükséges, vagyis a Hivatal központi és területi szerveinél dolgozótöbb ezer munkatársat folyamatosan képezni kell. A hagyományos képzési formák mellett, azokra épülve, szükség volt egy olyan távoktatási rendszer megvalósítására, mely széleskörű, multimédiás alapokon nyugvó távoktatási megoldást biztosít az MgSzH valamennyi –az ország különböző pontján dolgozó, különböző területeket ellátó -munkatársa számára. A publikációnkban bemutatjuk, hogyan valósult meg az MgSzH Távoktatási Keretrendszerén belül az e-Learning oktatás. A pilot 5 kurzusa nagyon jó eredménnyel zajlott le, a képzésben résztvevő 200 munkatárs mind a vizsgaeredményeiben (átlagban 84-91%), mind az elégedettségi kérdőívben megadott értékelésekben bizonyították az MGSZH-ban e képzés jogosultságát. Mindemellett sok finomításra van még szükség, hogy a felnőttoktatás speciális igényeihez igazítva a módszer jól alkalmazható legyen. | The various tasks of Central Agricultural Office are carried out by its central and regional directorates. For performing a high standard labour, well-and continuously educated team in needed, so the more thousands of colleagues working at central and regional levels have to be trained. Beside the traditional training forms –and built to them -there was a need for implementing a new distant teaching system, which provides a comprehensive distance education, resting on multimedia foundations, for the all colleagues of Central Agricultural Office working in different parts of the country and in different professional areas. The aim of our publication is to show how we introduced the e-Learning education within the distance education framework system of CAO, and to share our experiences obtained during the pilot training. The five courses of pilot training turned out a success: the results of examinations (the mean values: 84-91%) and evaluations of questionnaires filled out by more than 200 colleagues taking part in training proved the entitlement of e-Learning education in CAO. However this method needs additional refinements in order to adapt to the specific requirements of andrology.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | e-Learning, agrárium, agrárinformatika, felnőttoktatás | e-Learning, Agriculture, Agricultural Informatics, Andragogy |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák > LC5201 Education extension. Adult education. Continuing education / felnőttoktatás, folyamatos képzés S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 May 2015 06:32 |
Last Modified: | 03 Jun 2024 07:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/23858 |
Actions (login required)
Edit Item |