Asztalos, Anikó (2016) A tanulói portfólió szerepe a kommunikációs nevelésben. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 2016 (2). pp. 61-71. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_IX_2016_2_5.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
A tanulmány korábbi szakirodalmak nyomán bemutatja a fejlesztő értékelés és a fejlesztési folyamat eszközeként használható tanulói portfólió fogalmát, legfőbb típusait. Kitér a kommunikációs nevelés fontosságára, és a tanulói portfóliót a kommunikációs nevelés hatékony eszközeként értelmezi. Elemzi azokat a legfontosabb pedagógiai teendőket, amelyeket szem előtt kell tartani a tanulói portfólió alkalmazá sakor. A tanulmány ezt követően bemutat egy sikeresen alkalmazott tantárgy - központú tanulói portfóliót. Részletezi a dokumentumgyűjtemény elkészítésének a szempontjait, módszertani sajátosságait, értékelési rendszerét. A portfólió egyes elemeit fényképekke l is illusztrálja azokból a munkákból, amelyeket az Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium 9. osztályos diákjai készítettek az antikvitás témakörében. Zárásként a módszer sikerességének igazolására a tanulók véleményeiből idéz néhányat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Jul 2016 10:51 |
Last Modified: | 25 Jul 2016 10:51 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/37995 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |