REAL

A differenciált oktatás hatására változó személyiségjellemzők: az önértékelés területeinek fejlődése felső tagozatos tanulóknál

Kós, Nóra (2015) A differenciált oktatás hatására változó személyiségjellemzők: az önértékelés területeinek fejlődése felső tagozatos tanulóknál. Különleges Bánásmód, 1 (3). pp. 21-42. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text (Empírikus és értekező tanulmányok)
323D-2015-3.doc) - KB2015-3-021-E-0001-6566XXXX0-Kós.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (7MB) | Preview

Abstract

E longitudinális kutatás (2006–2010) központi kérdése, hogy a differenciált oktatásnak pozitív hatása van-e a felső tagozatos tanulók önértékelésére. Minta: n=354 személy (177 tanuló a vizsgálati csoportban, 177 tanuló a kontrollcsoportban), életkor: 10-14 év. Módszer: Coopersmith-féle önértékelési kérdőívvel történt a fejlesztés előtt, után és három alkalommal közben (ez összesen tehát 5 mérési alkalmat jelent). Eredmény: az ellenőrzött és tervezett differenciált fejlesztésnek szignfikáns hatása van a pozitív önértékelésre és az iskolai teljesítményre is

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: önértékelés/önbecsülés, differenciált oktatás, iskolai önértékelés, családi önértékelés, társakhoz fűződő viszony
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 20 Aug 2016 20:22
Last Modified: 31 May 2018 13:05
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/38875

Actions (login required)

Edit Item Edit Item