Erdei, Norbert (2015) Sajátos nevelési igényű (SNI) és többségi tanulók testalkati mutatóinak és motoros képességeinek összehasonlító vizsgálata a netfit rendszerben. Különleges Bánásmód, 1 (3). pp. 57-66. ISSN 2498-5368
|
Text (Empírikus és értekező tanulmányok)
323D-2015-3.doc) - KB2015-3-057-E-5000-6566XXXX0-Erdei.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (4MB) | Preview |
Abstract
A sajátos nevelési igényű tanulók (SNI) a magyar oktatási rendszer résztvevői. E tanulmány célja az SNI tanulók és a többségi tanulók testalkati mutatóinak és motoros képességeinek összehasonlítása. Minta: n = 160 fő(80 SNI és 80 többségi tanuló) 1-8. évfolyamos általános iskolai tanuló. Módszer: a testalkati mutatók és a motoros képességek felmérése a magyar Nemzeti Egységes Tanulói Fittség Teszt (NETFIT) rendszeren alapult. Eredmény: sokkal nagyobb hangsúlyt kell fordítani az SNI tanulók testnevelés óráira, mert fizikumok mutatói és motoros teljesítményük szignifikánsan rosszabbak, mint a többségi tanulóké.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | SNI, sajátos nevelési igényű tanulók, NETFIT, összehasonlító vizsgálat |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 20 Aug 2016 21:23 |
Last Modified: | 31 May 2018 11:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38884 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |