Mező, Ferenc (2016) Az IQ-paradoxon. Különleges Bánásmód, 2 (1). pp. 43-60. ISSN 2498-5368
|
Text (Empírikus és értekező tanulmányok)
Nyers_KB2016-1_2016_06-12.doc - KB2016-1-043-E-1011-6665XXXX0-Mező.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (7MB) | Preview |
Official URL: https://doi.org/10.18458/KB.2016.1.43
Abstract
Az IQ paradoxon: noha az új generációk intellektuális képességei egyre jobbak (ez az úgynevezett Flynn-effektus, az intellektuális növekedés sebessége 3 IQ-pont évtizedenként), az átlagos IQ minden generáció esetében 100 IQ marad. E cikk az IQ-paradoxon hátterének következő tényezőit mutatja be: az intelligencia fogalma, tesztjei és pontszám- típusai; és demonstrálja a Flynn-effektus sebesség-rátájának abszurd következményeit. Végül a cikk magyarázatot ad az IQ-paradoxonra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | IQ, Flynn-effektus |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 07 Sep 2016 12:15 |
Last Modified: | 31 May 2018 13:12 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/39118 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |