Fleischer, Tamás (1987) Az aprófalvakban élő fiatalok közege és kilátásai. IFJÚSÁGI SZEMLE, 7 (3). pp. 69-81. ISSN 0230-2446
|
Text (scanned version)
fleischer_aprofalvakban-elo-fiatalok-kozege-es-kilatasai_ifjuszle87-3.pdf - Published Version Download (8MB) | Preview |
Abstract
Statisztikai trendek mutatják, hogy az aprófalu-szindróma nem új jelenség, gyökerei évszázados folyamatokból táplálkoznak. A hetvenes évtized deklarált és megvalósuló településpolitikája e kistelepülések hátrányos helyzetén azonban nem változtatott, sőt, a jelenség kiszélesedett. A fiatalok számára a helyi érvényesülés hosszútávú esélyeit sajátos módon leginkább az javítja, hogy a korábbi kitörés esélyei is beszűkülnek, és az ezekből való kiszorulás kényszerítő erővel a helyi érvényesülési lehetőségek feltárására késztet (visszatorlódás). Ezen aktivitási kényszer hatásaként várhatjuk a falu sajátosságaival összhangban lévő új fejlődési lehetőségeknek a helyi szinten történő feltárását, amit direkt módon támogatni eleve lehetetlen (u.i. éppen a támogatás hiánya, az önerő kényszere a fejlődés forrása), - közvetett módon azonban, a helyi kezdeményezések játékterének elismerésével és bővítésével ösztönözhető e folyamat.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | English version: Fleischer Tamás (1988) Program and perspect of the youth living in small villages. Youth Revue (Ifjúsági Szemle) Special Issue 1988 http://real.mtak.hu/4471/ see Related URL |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz > GF1 Settlement geography / településföldrajz H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika > HA1 Demography / demográfia, népesedési statisztika H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
Depositing User: | Tamás Fleischer |
Date Deposited: | 27 Mar 2013 14:32 |
Last Modified: | 28 Mar 2013 08:22 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/4412 |
Actions (login required)
Edit Item |