Dobos, István and Takács, László and Szilágyi, Zsófia and Bengi, László and Győrei, Zsolt and Dobás, Kata and Pintér, Borbála and Parádi, Andrea and Zákány Tóth, Péter and Bucsics, Katalin and Hutvágner, Éva and Varga, Kinga (2017) Kosztolányi színpadi művei: Tanulmányok. MTA-ELTE Hálózati Kritikai Szövegkiadás Kutatócsoport, Budapest. ISBN 978-963-508-839-3
|
Text
KD-szinpadimuvei-tanulmanyokHalozatiKritikai-2017.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
DOBOS ISTVÁN: Színmű és regény viszonya Kosztolányi életművében; TAKÁCS LÁSZLÓ: Odüsszeusz útja: Adalékok Kosztolányi mesejátékának keletkezéstörténetéhez; SZILÁGYI ZSÓFIA: „A közönség semmit sem vesz észre”: (Patália); BENGI LÁSZLÓ: Párbeszéd és mérték; GYŐREI ZSOLT: Rímjáték a novelláskötetben: a Csoda a műnemek hármasútján; DOBÁS KATA: Néhány kérdés Kosztolányi Dezső Kanári című darabjával kapcsolatban; PINTÉR BORBÁLA: Mi a színpad? Kosztolányi Dezső Dialóg című verses jelenetéről; PARÁDI ANDREA: „Az igazi varázsló”: A bábjátékos keletkezéstörténetéről; ZÁKÁNY TÓTH PÉTER: Szakralizáció és de(és/vagy re)szakralizáció: Kosztolányi Dezső: Lucifer a katedrán; BUCSICS KATALIN: Kosztolányi Dezső: A kékruhás: A fiatal Kosztolányi Reviczky-képéhez; HUTVÁGNER ÉVA: „egy lyukas lavór védelme alatt”: Kosztolányi Dezső: A lovag meg a kegyence versus Kosztolányi Dezső A lovag meg a kegyese; VARGA KINGA: Leszármazások: Az Édes Anna néhány színpadi szövegkönyvéről: (A Lakatos László-, a Felkai Ferenc- és a Harag György-féle változat).
Actions (login required)
Edit Item |