Forgó, Sándor (2009) Az új média, technológiák és tanulás. In: I. Oktatás-Informatikai Konferencia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 103-111. ISBN 978 963 284 123 6
|
Text
1200848.pdf Download (275kB) | Preview |
Abstract
A hagyományos, analóg technológián alapuló egyirányú tömegkommunikációs formákat követő digitális technológiák elterjedésével kialakult ÚJ MÉDIA-rendszer – melyben a kommunikáció kétirányúvá válik – révén alapvetően megváltozik a tudáshoz való hozzáférés, fogyasztás és felhasználás lehetősége. Az új média "a digitális hálózati kommunikáció révén létrejövő médiatípus átfogó neve. Az új média fogalma magába foglalja a multimédia és interaktív média jellegű tartalmakat, az újszerű egyéni és közösségi cselekvési formákat egyaránt". A médiumfajták keveredésének korszakát éljük tehát, amikor hétköznapivá válik, hogy az interneten hallgathatunk rádióműsort, vagy akár televíziózhatunk is – tehetjük ezt akár oly, módon, hogy a közösen készítünk a tartalmat vagy megosztjuk az információinkat másokkal. A modern tömegkommunikációs eszközök ma már a közvetlen emberi kommunikáció, leglényegesebb csatornáit egyre tökéletesebben közvetítik a befogadók számára. A tanulmányban a médiumok konvergenciája és diverzifikációja révén kialakult Új Média generáció –, mely már nem hierarchikus, hanem sokirányú, decentralizált és sokcsatornás – fogalomrendszerét kívánom feltárni a neveléstudomány számára.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Erika Bilicsi |
Date Deposited: | 24 Oct 2013 13:13 |
Last Modified: | 24 Oct 2013 13:13 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/7019 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |