Vámos, Ágnes (2003) Metafora a pedagógiai kutatásban. ISKOLAKULTÚRA, 2003 (04). pp. 109-112. ISSN 1215-5233
|
Text
1204035_pdfsam.pdf Download (94kB) | Preview |
Abstract
Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. Ebből az önmagában is hatalmas területből most a metaforát mint a pedagógiai kutatás módszerét mutatjuk be azon a kutatáson keresztül, amelyet az ELTE Neveléstudományi Intézete folytat családok nevelési nézeteinek feltárására.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Nov 2013 12:47 |
Last Modified: | 12 Nov 2013 12:47 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/7254 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |