REAL

Köznevelés és demokratikus értékpolitika. Emancipáció és igazságosság a második világháború utáni oktatáspolitikában

Horváth, Zsolt K. (2018) Köznevelés és demokratikus értékpolitika. Emancipáció és igazságosság a második világháború utáni oktatáspolitikában. Új Egyenlőség.

[img]
Preview
Text
Köznevelés és demokratikus értékpolitika.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Tartalmi értelemben demokrácia nem felülről lefelé épül, hanem alulról felfelé – más lehetőség nincs. Ennek alapja pedig csakis a különböző természet- és társadalomtudományok által felhalmozott tudás újraelosztása, röviden a közoktatás fejlesztése lehet. Egy politikai szubjektummá tett hétköznapi ember ugyanis csak akkor képes érdemleges válaszokat megfogalmazni összetett társadalmi, politikai kérdésekre, ha a közoktatás révén a kezébe adjuk ennek lehetőségét. Jóllehet közhely, hogy a modern társadalom elképzelhetetlen iskola nélkül, de vegyük észre, hogy az iskolarendszer minősége az egyik nélkülözhetetlen feltétele annak, hogy demokrácia létezhessen.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM6 Sociology of culture / kultúra szociológiája
H Social Sciences / társadalomtudományok > HN Social history and conditions. / társadalomtörténet
H Social Sciences / társadalomtudományok > HN Social history and conditions. / társadalomtörténet > HN1 Social problems / társadalmi-szociális problémák
L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet
L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa
Depositing User: Zsolt Kelemen Horváth
Date Deposited: 27 Sep 2018 06:46
Last Modified: 27 Sep 2018 06:46
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/85480

Actions (login required)

Edit Item Edit Item