Domonkosi, Ágnes and Ludányi, Zsófia (2018) Írásbeli kapcsolattartás a hallgató-oktató viszonyban: szokásrendek és problémák a nyelvi reflexiók tükrében. ACTA ACADEMIAE AGRIENSIS NOVA SERIES TOM. XLIV. SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (44). pp. 89-107. ISSN 1785-6906
|
Text
DomonkosiLudányiÍRÁSBELIKAPCSOLATTARTÁS.pdf Download (599kB) | Preview |
|
|
Text
Domonkosi_Ludanyi.pdf Download (231kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány nyelvhasználói reflexiók, kifejtett metapragmatikai vélekedések alapján egyrészt annak a bemutatására törekszik, hogy a hallgatók és az oktatók írásbeli kapcsolattartásának nehézségeivel, problémáival kapcsolatban milyen attitűdök, és azokból adódóan milyen társas cselekvéseket (pl. előírás, tiltás, tanács) megvalósító különböző metadiskurzusok ismerhetők fel. Másrészt a vizsgált metaszövegek alapján rámutat arra is, hogy mik számítanak a hallgatók és oktatók közötti írásbeli kapcsolattartásban a leginkább nyelvi bizonytalanságot teremtő kérdéseknek, és hogy milyen különböző javaslatok jelennek meg ezek megoldására.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet > P40 Sociolinguistics / szociolingvisztika P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PH Finno-Ugrian, Basque languages and literatures / finnugor és baszk nyelvek és irodalom > PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom |
Depositing User: | Dr. Domonkosi Ágnes |
Date Deposited: | 29 Sep 2018 15:25 |
Last Modified: | 17 Jan 2019 14:34 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/86005 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |