REAL

A szülői aktivitás mint differenciáló tényező a tanórán kívüli, digitális munkarend időszakában (COVID–19) - intézményvezetői tapasztalatok = Parental Activity as a Differentiating Factor in the Period of Digital Education (COVID-19) - The Experiences of School Principals

Török, Balázs (2023) A szülői aktivitás mint differenciáló tényező a tanórán kívüli, digitális munkarend időszakában (COVID–19) - intézményvezetői tapasztalatok = Parental Activity as a Differentiating Factor in the Period of Digital Education (COVID-19) - The Experiences of School Principals. MESTER ÉS TANÍTVÁNY, 1 (2). pp. 101-116. ISSN 1785-4342 (nyomtatott); 2939-8649 (elektronikus)

[img]
Preview
Text
Mester_es_Tanitvany_2023.2-102-117.pdf
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (339kB) | Preview

Abstract

In our study, we show that parental activism and quasi-teacher engagement, combined with the expansion of the school's communication capacity, has resulted in a new form of learning environment in the period of digital education (COVID19). Despite a decline in the reliability of student performance assessments, the learning process has become essentially sustainable outside the classroom. Parental activity, however, proved to be a differentiating factor: students who were used to being motivated by organisational pressure in classroom situations were more likely to avoid learning, when parents did not substitute for school pressure. Parental activity was also a differentiating factor for primary pupils, where home learning replaced rather than complemented school learning. Tanulmányunkban bemutatjuk, hogy a szülők aktivitása, kvázi-tanár szerepvállalása, együtt járva az iskola kommunikációs kapacitásainak bővítésével újszerű tanulási környezetek kialakítását tette lehetővé a digitális oktatás időszakában (Covid-19). A tanuló értékelések megbízhatóságának csökkenése és a tanár-diák interakciók átalakulása ellenére lényegében fenntarthatóvá vált a tanulási folyamat a tantermen kívüli munkarendben is. A szülői aktivitás azonban lényeges differenciáló tényezőnek bizonyult: azoknál a tanulóknál, akik a tantermi szituációkban hozzászoktak, hogy közvetlen tanári elvárások hatására tanuljanak, gyakoribbá vált a tanuláselkerülés, ha a szülők nem voltak képesek közvetíteni az iskolai elvárások érvényességét. A szülői aktivitás fontos differenciáló tényező volt az olyan alsó tagozatos tanulók esetében is, akiknél az otthoni tanulás inkább helyettesítette, mint kiegészítette az iskolait.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: parental involvement, social status, digital learning; szülői bevonódás, szociális státusz, digitális tanulás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Mar 2024 08:12
Last Modified: 21 Mar 2024 08:12
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/190645

Actions (login required)

Edit Item Edit Item