Nagy, Kem Gyula and Katona, János (2023) Problémamegoldás a felsőoktatásban. GRADUS, 10 (2). ISSN 2064-8014
|
Text
2023_2_CSC_019_Nagy.pdf - Published Version Download (618kB) | Preview |
Abstract
Írásunk a problémamegoldó gondolkodás elsajátításával kapcsolatos aktuális kérdésekre keres válaszokat, főként a matematika oktatására vonatkozóan. Kérdéseink: A problémamegoldó gondolkodás képességének fejlesztése valós cél? Mit vár el a fenntartó, a vezető, a MAB? Mit várnak el diákjaink? Mit vár el a szakma a végzős diáktól? Az elvárásoknak (oktatás, nevelés, tananyag fejlesztés, kutatás, publikálás, kapcsolatépítés, adminisztráció) nehéz megfelelni. A válaszok keresése során kitérünk a tananyagra és a kapcsolatos követelményekre, valamint az előismeretekre. Érintjük az analízis (kalkulus) alapjainak szükségességét. Az oktatás és a követelmények megállapítása során a felsorolt kényszereknek engedelmeskedve etikusnak kell maradnunk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Mar 2024 15:32 |
Last Modified: | 21 Mar 2024 15:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/190764 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |