Szilágyi, Szilvia and Körei, Attila (2024) Módszertani innovációk és alkalmazásaik a szívgörbe projekt alapú tanulásában = Methodological Innovations and Their Applications in Project-based Learning of the Cardioid Curve. GRADUS, 11 (1). pp. 1-12. ISSN 2064-8014
|
Text
2024_1_CSC_006_Szilagyi.pdf Download (10MB) | Preview |
Abstract
A síkgörbék változatos világának egyik érdekes alakzata az epicikloisok családjába tartozó szívgörbe. Gyakorlati alkalmazásai miatt ma is a figyelem középpontjában van, ezért választottuk a STEAM alapú hallgatói projektek egyik vezérmotívumának. A Z generációs fiatalok tanulási igényeinek megfelelően a hallgatók közvetlen kísérleti tapasztalatokat szereztek egy szakszemináriumon, ahol tanulmányoztak és teszteltek egy olyan oktatási robotot, amelyet a kardioid rajzolására terveztünk. Ezt követően projekt alapú tanulás keretében - a Desmos dinamikus geometriai szoftver felhasználásával - a kardioid érdekes tulajdonságaihoz kapcsolódó feladatokra készítettek animált megoldásokat. Cikkünkben bemutatjuk a STEAM alapú módszertan lépéseit, a rajzoló robotot és a projektfeladatokat, valamint a hallgatók által kitöltött véleményező kérdőívek összesített eredményeit. One of the most interesting shapes in the varied world of two-dimensional plane curves is the cardioid, which belongs to the family of epicycloids. Its practical applications have kept it in the spotlight today, so it was chosen as one of the leitmotifs for STEAM-based student projects. In response to the learning needs of Generation Z youth, students gained direct experimental experience in a professional seminar where they studied and tested an educational robot designed to draw the cardioid. Then, through project-based learning, they created animated solutions to problems related to interesting properties of the cardioid using the Desmos dynamic geometry software. In this article, we present the steps of the STEAM-based methodology, the drawing robot and project tasks, as well as the aggregated results of the student opinion questionnaires.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Szívgörbe, Epiciklois, Projekt alapú tanulás, Z generáció, Oktatási robotok; Cardioid, Epicycloid, Project-based learning, Generation Z, Educational robotics |
Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Jun 2024 11:43 |
Last Modified: | 12 Jun 2024 11:43 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197185 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |