REAL

A tanuló közösségek vizsgálata - módszertani háttér

Márkus, Edina and Teperics, Károly and Márton, Sándor József (2019) A tanuló közösségek vizsgálata - módszertani háttér. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (1). pp. 21-26. ISSN 0133-2597

[img]
Preview
Text
03_Markus-Teperics-Marton_2019_01.pdf - Published Version

Download (124kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy a Közösségi tanulás és társadalmi innováció kutatásunk módszertani hátterét bemutassuk. A kutatás keretében azt vizsgáljuk, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést? A tanulás hogyan járul hozzá egy településrész, település, térség fejlesztéséhez, felzárkóztatásához; kisebb-nagyobb közösség átalakulásához, hogyan jelenik meg benne az egymástól tanulás, tudásátadás (tanuló közösségek)? Hogyan jelenik meg valamilyen közösségi alapú, együttműködésen alapuló újdonság, társadalmi újítás? Társadalmi újítás alatt Bradford (2004), Ferguson (2017), Kozma (2018) megközelítéséhez hasonlóan olyan új társadalmi tevékenységet értünk, amely egy probléma megoldását célozza, miközben új társadalmi magatartásokat, attitűdöket alakít ki. A tanulmányban a vizsgálat módszereit, vizsgálati szempontjait mutatjuk be.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 02 Aug 2024 07:52
Last Modified: 02 Aug 2024 07:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201594

Actions (login required)

Edit Item Edit Item