Hegedűs, Anita (2019) A Makói járás helyzete a kulturális és a közösségi tanulás tekintetében – Földeák. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 10 (1). pp. 51-66. ISSN 0133-2597
|
Text
06_Hegedus_2019_01.pdf - Published Version Download (745kB) | Preview |
Abstract
A tanulásnak kiemelt szerepe lehet különböző települések, térségek életében, jövőjük alakításában. Azokban a térségekben, melyekre kevésbé jellemző az aktív tanulási tevékenység, ott a jövő is kockázatosabbá válhat. Dolgozatunk célja az, hogy szemléltessük: egy hátrányos helyzetű térség tekintetében milyen szerepet tölthet be a hátrányok leküzdésében a közösségi és kulturális tanulás. A makói járásban található Földeák községet vetettük vizsgálat alá: olyan kitörési pontokat kerestünk a kulturális és közösségi tanulás terén, melyek segíthetik a térség, a járás és a település hátrányos helyzetének csökkentését, esetleges leküzdését. Kutatásunk során kvalitatív és kvantitatív módszereket is használtunk: a Központi Statisztikai Hivatal, valamint A tanuló régiók Magyarországon kutatás (LeaRn) adatainak másodelemzése mellett félig-strukturált interjút készítettünk.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 02 Aug 2024 08:13 |
Last Modified: | 02 Aug 2024 08:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201598 |
Actions (login required)
Edit Item |