REAL

A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre = The impact of artificial intelligence on assessment

Molnár, Gyöngyvér (2024) A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre = The impact of artificial intelligence on assessment. EDUCATIO, 33 (1). pp. 55-64. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
article-p55.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (189kB) | Preview

Abstract

Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk az oktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésben való alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé is állítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelési technikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és a személyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogy a hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák a tanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus, megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapuló fejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésben történő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkal inkább pedagógiai és módszertani kihívás. | Every time a new technology emerges, it provides an opportunity to reconsider the purpose of education. Advanced AI technology offers new opportunities and new challenges in education, specifically in educational assessment. AI-based assessment has the potential to transform traditional assessment by processing a large amount of data and providing learners with personalized feedback, thereby enhancing the efficacy of the learning process and improving teaching quality through a re-examination of assessment activities. However, without authentic, reliable and valid data, any assessment- and data-based improvement would be doomed to failure. Using artificial intelligence in assessment is not merely a technological or infrastructural matter; it is first and foremost a pedagogical and methodological challenge.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: artificial intelligence; assessment and evaluation; diagnostic assessment; analyses of behavioural data; personalised education; mesterséges intelligencia; mérés-értékelés; diagnosztikus értékelés; viselkedésadatok elemzése; személyre szabott oktatás;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Aug 2024 08:32
Last Modified: 23 Aug 2024 08:32
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203235

Actions (login required)

Edit Item Edit Item