Molnár, Gyöngyvér (2024) A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre = The impact of artificial intelligence on assessment. EDUCATIO, 33 (1). pp. 55-64. ISSN 1216-3384
|
Text
article-p55.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (189kB) | Preview |
Abstract
Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk az oktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésben való alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé is állítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelési technikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és a személyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogy a hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák a tanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus, megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapuló fejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésben történő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkal inkább pedagógiai és módszertani kihívás. | Every time a new technology emerges, it provides an opportunity to reconsider the purpose of education. Advanced AI technology offers new opportunities and new challenges in education, specifically in educational assessment. AI-based assessment has the potential to transform traditional assessment by processing a large amount of data and providing learners with personalized feedback, thereby enhancing the efficacy of the learning process and improving teaching quality through a re-examination of assessment activities. However, without authentic, reliable and valid data, any assessment- and data-based improvement would be doomed to failure. Using artificial intelligence in assessment is not merely a technological or infrastructural matter; it is first and foremost a pedagogical and methodological challenge.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | artificial intelligence; assessment and evaluation; diagnostic assessment; analyses of behavioural data; personalised education; mesterséges intelligencia; mérés-értékelés; diagnosztikus értékelés; viselkedésadatok elemzése; személyre szabott oktatás; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Aug 2024 08:32 |
Last Modified: | 23 Aug 2024 08:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/203235 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |