REAL

Az egyetemi közösségi szerepvállalás támogató tényezői egy hazai empirikus kutatás tapasztalatai alapján : Az EKSZ terjedését támogató tényezők = Factors that support the spread of university community engagement (UCE) – experiences of an empirical investigation from Hungary

Málovics, György and Wahyuni, Andi Sri (2024) Az egyetemi közösségi szerepvállalás támogató tényezői egy hazai empirikus kutatás tapasztalatai alapján : Az EKSZ terjedését támogató tényezők = Factors that support the spread of university community engagement (UCE) – experiences of an empirical investigation from Hungary. EDUCATIO. ISSN 1216-3384 (In Press)

[img] Text
101-Kézirat törzsszöveg-801-1-15-20240417_jav_mgy.pdf - Draft Version
Restricted to Repository staff only

Download (670kB) | Request a copy

Abstract

Az egyetemi közösségi szerepvállalás (EKSZ) megközelítésének gyakorlati megvalósítása az egyetemek számára lehetőség arra, hogy megfeleljenek napjain egyik társadalmi és politikai elvárásának, nevezetesen, hogy bizonyítsák társadalmi hasznosságukat. És bár az EKSZ akadémiai szféra béli elterjedtségnek foka alacsony, mégis azonosíthatók olyan tényezők, amelyek e megközelítésmód terjedését támogatják. Tanulmányunkban kvalitatív empirikus kutatásunk alapján azt vizsgáljuk, hogy hazánkban mely tényezők azok, amelyek hozzájárulhatnak az EKSZ szélesebb körű elterjedéséhez. Következtetésünk, hogy hazánkban az EKSZ-i jellegű tevékenységek terjedése elsősorban az ez iránt elkötelezett, és a gyakorlati megvalósulás érdekében hosszú távon is elkötelezetten dolgozó akadémiai szereplőknek köszönhető, azaz alulról jövő jelleggel történik. | University community engagement (UCE) provides an opportunity for universities to meet today’s social and political expectations in relation to proving their social usefulness. Even though UCE as an academic practice is still at an early, peripheral phase within academy, it is still possible to identify factors that support the spread of UCE. Within present paper, we examine such factors in a Hungarian context, based on the results of a qualitative empirical research process. Our results show that the spread of UCE in a Hungarian context is most of all the result of committed academic actors working on the establishment of UCE initiatives on the long-run, i.e. it happens in a bottom-up manner.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: egyetemi közösségi szerepvállalás; támogató tényezők; alulról jövő jelleg, university community engagement; supporting factors; bottom-up processes
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Dr György Málovics
Date Deposited: 27 Sep 2024 09:01
Last Modified: 27 Sep 2024 09:01
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/206122

Actions (login required)

Edit Item Edit Item