Biróczky-Szabó, Andrea and Czene-Polgár, Viktória (2024) Kihívások és megoldások a pénzügyőrszakma-történet oktatása során = Challenges and Solutions in Teaching the History of Finance Guard. MAGYAR RENDÉSZET, 24 (2). pp. 155-167. ISSN 1586-2895
|
Text
09_biroczky-szabo_czene-polgar_155-167_MR_2024_2.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (511kB) | Preview |
Abstract
A pénzügyőri identitás kialakításának elválaszthatatlan része a szakmai múlt alapos megismerése. Ugyanakkor fontos, hogy ezt az ismeretanyagot a Z generációs pénzügyőrhallgatók számára befogadható módon, kreatív, a hagyományos oktatási módszereket kiegészítő csatornákon keresztül közvetítsük.A tanulmány célja egy, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kara Vám- és Pénzügyőri Tanszékének első évfolyamos hallgatói számára szervezett – a szakmatörténeti kurzusukat kiegészítő, annak keretén belül megvalósított –, új oktatás-módszertani megoldás, a „szakmatörténeti kalandtúra” bemutatása, eredményeinek elemzése.A kutatási célkitűzés elérése érdekében a szakmatörténeti kurzusok lezárásakor a résztvevők körében kérdőíves felmérést végeztünk azt vizsgálva, hogy alkalmas-e és milyen mértékben a kalandtúra – a rendészeti oktatásban hangsúlyozottan fontos – értékek elérésére, így például a pénzügyőrhagyományok és az elődszervezetek történetének megismertetésére. Vizsgáltuk továbbá, hogy a program során alkalmazott módszerek mennyire voltak célravezetők, a hallgatók innovatívnak, a megszerzett tudást hasznosíthatónak értékelték-e. A kérdőívet a kurzus valamennyi résztvevője (N = 41) megkapta, és 33 fő (80,4%) töltötte ki.Az eredmények is azt mutatják, hogy a szakmatörténet oktatása egy jól megválasztott komplex módszerrel sikeresebbé és hatékonyabbá válhat. Segít a hivatástudat megalapozásában és erősítésében. Ilyen módszer lehet az NKE Intézményfejlesztési Tervében prioritásként kezelt Kreatív Tanulási Programmal összhangban lévő, immár 5 éve szervezett és második alkalommal saját kérdőív által értékelt kalandtúra is. | An inseparable part of developing a financial guard identity is a thorough knowledge of your professional past. At the same time, it is important to convey this knowledge in a way that is acceptable to Gen Z finance guard students, through creative channels that complement traditional educational methods. The aim of the study is to present and analyse the results of a new educational methodological solution, the „professional history adventure tour”, organised for first-year students of the Department of Customs and Finance Guard of the Faculty of Law Enforcement of the National University of Public Service, which complements and is implemented within the framework of their professional history course. To achieve this research objective, at the conclusion of the professional history course, a questionnaire was prepared among participants, examining whether and to what extent the adventurous tour is suitable for achieving values that are emphasized in law enforcement education, such as presenting the traditions of the financial officer and the history of his predecessors. We examined the effectiveness of the methods used throughout the program, whether students rate them as innovative, and whether the knowledge gained is useful. The questionnaire was sent to all course participants of course (N = 41), 80.4% of whom completed it (N = 33). Teaching professional history with a well-chosen complex method can be successful and effective. It helps to develop and strengthen professionalism. Such a method can also be an adventurous tour corresponding to the Creative Learning Program, which is considered a priority in the NKE Institutional Development Plan, which has been organised for 5 years and is evaluated for the second time in its own questionnaire.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | innováció; módszertan; Z-generáció; kompetencia; pénzügyőrszakma-történet; innovation, history of finance guard, methodology, competence, Generation Z |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés > HV7551 Police / rendőrség L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 28 Sep 2024 09:20 |
Last Modified: | 28 Sep 2024 09:20 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/206208 |
Actions (login required)
Edit Item |