Farkas, Katalin (2023) Rendszerező, szintetizáló ismétlés – felkészítés a történelem érettségi vizsgára. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 14 (1-2). ISSN 2061-6260
|
Text
14_01_05_Farkas.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (936kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány célja a történelem érettségi vizsgára történő felkészítés gyakorlatának feltérképezése és továbbgondolása. A szerző a hazai általános és történelemdidaktikai szakirodalomra támaszkodva bemutatja a rendszerező, szintetizáló ismétlés elméleti hátterét, amelyből következtet az érettségit megelőző ismétlés szükségességére és céljainak összetettségére. Az érettségi vizsga jogszabályi hátterének ismertetését követően annak a két kérdőíves kutatásnak az eredményeit elemzi, amelyet 2020–2021-ben végzett történelem szakos egyetemi hallgatók, illetve tanárok részvételével. A kutatás kérdései az érettségi felkészítés időkeretére, módjára, tartalmára, munkaformáira irányultak. Összegző értékelésében a szerző javaslatot tesz az érettségi felkészítés gyakorlatának átgondolására, amelyben hangsúlyosabb szerepet szánna a tematikus ismétlésnek, a rendszerezésnek és az önálló feladatmegoldásnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 12:23 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 12:23 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208454 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |