REAL

Hinduizmus és média a 21. században = Hinduism and Media in the 21st Century

Szivák, Júlia (2024) Hinduizmus és média a 21. században = Hinduism and Media in the 21st Century. L'Harmattan Kiadó, Budapest. ISBN 978-963-646-079-2

[img]
Preview
Text
Hinduizmus_es_media_a_21_szazadban_OA_DOI.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (6MB) | Preview

Abstract

India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alajainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását. = India's 21st century is characterized by great changes and rapid modernization, which presents the society with serious dilemmas regarding the reconciliation of traditional values ​​and the effects of globalization. This kind of wayfinding is particularly exciting in the field of media and popular culture, where different systems of arguments and belief systems appear in either symbolic or very concrete form, reaching the widest strata of Indian society. This volume examines the representation of Hinduism, India's largest and most politically significant religion, in the world of media and popular culture. In the book, we examine the representations of various aspects of Hindu mythology, the influence of popular culture on the Indian national self-image, and the influence of political Hinduism on the media.

Item Type: Book
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BN1 Hinduism / hinduizmus
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Nov 2024 08:45
Last Modified: 26 Nov 2024 08:45
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210333

Actions (login required)

Edit Item Edit Item