REAL

Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése

Csányi, Róbert and Molnár, Gyöngyvér (2024) Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése. SCIENTIA ET SECURITAS, 5 (2). pp. 86-95. ISSN 2732-2688

[img]
Preview
Text
112-article-p86.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (552kB) | Preview

Abstract

A kutatásban egyetemi hallgatók tesztmegoldási erőfeszítését monitoroztuk és hasonlítottuk össze egyrészt hagyományos önértékelő kérdőíves módszerek alkalmazásával, másrészt a számítógép-alapú tesztfeladatok megoldása során mutatott viselkedést pontosan rögzítő logadatok elemzésével. Az adatfelvételben alkalmazott teszt fiktív, ugyanakkor interaktív és komplex problémákra épített, melyek megoldása során ezért előzetes tudásra nem építhettek a hallgatók. K-közép klaszterelemzést használtunk a tesztmegoldási erőfeszítésben eltérő hallgatók csoportjainak kialakítására. Az eredmények alapján megállapítható, hogy (1) a nem motivált válaszok kiszűrése növeli a teszten nyújtott átlagos teljesítményt, (2) azonosíthatók különböző tesztmegoldási erőfeszítéssel rendelkező hallgatói csoportok és (3) a hallgatók önértékelése, azaz az önértékelő kérdőívek kérdéseire adott válaszok nem teljesen állnak összhangban a hallgatók tényleges tesztmegoldási viselkedésével.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: tesztmegoldási erőfeszítés; logfájl-elemzés; k-közép klaszteranalízis; tanulói profilok;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Nov 2024 15:03
Last Modified: 26 Nov 2024 15:03
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210337

Actions (login required)

Edit Item Edit Item