Csányi, Róbert and Molnár, Gyöngyvér (2024) Az önértékelés buktatói: a tesztmegoldási erőfeszítés kérdőíves és logadatalapú elemzése. SCIENTIA ET SECURITAS, 5 (2). pp. 86-95. ISSN 2732-2688
|
Text
112-article-p86.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (552kB) | Preview |
Abstract
A kutatásban egyetemi hallgatók tesztmegoldási erőfeszítését monitoroztuk és hasonlítottuk össze egyrészt hagyományos önértékelő kérdőíves módszerek alkalmazásával, másrészt a számítógép-alapú tesztfeladatok megoldása során mutatott viselkedést pontosan rögzítő logadatok elemzésével. Az adatfelvételben alkalmazott teszt fiktív, ugyanakkor interaktív és komplex problémákra épített, melyek megoldása során ezért előzetes tudásra nem építhettek a hallgatók. K-közép klaszterelemzést használtunk a tesztmegoldási erőfeszítésben eltérő hallgatók csoportjainak kialakítására. Az eredmények alapján megállapítható, hogy (1) a nem motivált válaszok kiszűrése növeli a teszten nyújtott átlagos teljesítményt, (2) azonosíthatók különböző tesztmegoldási erőfeszítéssel rendelkező hallgatói csoportok és (3) a hallgatók önértékelése, azaz az önértékelő kérdőívek kérdéseire adott válaszok nem teljesen állnak összhangban a hallgatók tényleges tesztmegoldási viselkedésével.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tesztmegoldási erőfeszítés; logfájl-elemzés; k-közép klaszteranalízis; tanulói profilok; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Nov 2024 15:03 |
Last Modified: | 26 Nov 2024 15:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/210337 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |