REAL

Mozaikok a magyar mint idegen nyelv (mid) tanítási tapasztalataiból = A selection of experiences in the teaching of Hungarian as a foreign language

H. Tóth, István (2024) Mozaikok a magyar mint idegen nyelv (mid) tanítási tapasztalataiból = A selection of experiences in the teaching of Hungarian as a foreign language. In: Nézőpontok a helyesírásról : A 2019-es és a 2022-es Nagy J. Béla helyesírási verseny előadásai, feladatai és egyéb tanulmányok. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 77-86.

[img]
Preview
Text
12_H. Tóth István .pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

A magyar nyelv a magyar nyelvű szakmai körökben is elsősorban: anyanyelv. Ennek a helyesírás-tanítási pedagógiája tudományosan megalapozott és a gyakorlata is rendszer szemléletű. Ugyanakkor szükség van a gyorsan változó világunkban a magyar nyelvről úgy is gondolkodnunk, hogy idegen nyelv az idegen ajkú, de magyarul tanulók számára. Egyre gazdagabb a magyar mint idegen nyelv problémájának az elméleti szakirodalma és a tanítási tapasztalata is. Jelen tanulmány a magyar helyesírás tanításával kapcso latban ezekből mutat be mozaikokat elsősorban a magyar mint idegen nyelv tanítási gyakorlatára összpontosítva. | In Hungarian-speaking specialist circles, too, the Hungarian language is first and foremost a native language. The pedagogy behind teaching the language’s orthography is scientifically grounded, and its practice is systematized as well. At the same time, in our rapidly changing world, it is necessary to think of Hungarian as a foreign language for non-native learners of Hungarian. There is a growing body of theoretical literature and teaching experience on the problem of Hungarian as a foreign language. This study presents selection of these in relation to the teaching of Hungarian orthography, focusing primarily on the practice of teaching Hungarian as a foreign language.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: a magyar nyelv mint anyanyelv; a magyar nyelv mint idegen nyelv; az A1 és az A2 nyelvi szintek szakismerete; formatudás; a magyar helyesírás alapelvei; szókincsfejlesztés, Hungarian as a native language; Hungarian as a foreign language; specialist knowledge of the A1 and A2 language levels; knowledge of form; foundational principles of Hungarian orthography; vocabulary building
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PH Finno-Ugrian, Basque languages and literatures / finnugor és baszk nyelvek és irodalom > PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 12 Dec 2024 14:19
Last Modified: 12 Dec 2024 14:19
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/211581

Actions (login required)

Edit Item Edit Item