Váraljai, Mariann (2025) A tanulási folyamat során preferált információforrások vizsgálata a sikeresség érdekében hallgatói szempontból. DUNAKAVICS, 13 (4). pp. 57-64. ISSN 2064-5007
|
Text
18606.pdf - Published Version Download (288kB) | Preview |
Abstract
A tanulási folyamat változatos aspektusból végzett vizsgálata során mind pontosabb képet kaphatunk az adott kor hallgatói igényeiről és tanulási szokásairól, hogy ezáltal a mindenkori tanulási környezetet a mindenkori igényekhez alakítsuk. A technológiai fejlődés impulzívan kihat a társadalom minden rétegére és minden színterére, így az oktatás területére is egyre erőteljesebben gyűrűzik be. Az oktatási folyamatban a technológiai támogatottság egyre erőteljesebb integrálási igénye egyben a különféle tanulási környezetek kialakításának lehetőségét is jelentik. A modern tanulási környezetek az egyénre szabható jellegük miatt képesek megteremteni az egyén számára azt a kedvező körülményt, amely őt támogatja a sikerességben. A tanulási környezetek témakörben végzett kutatásunk során több szempontból is igyekszünk körbejárni az oktatás–technológia–szemléletmódváltás összefüggéseket, egymásra hatásokat. Jelenlegi szakaszban arra kerestük a választ, hogy a változó tanulási környezetben a mindenkori hallgatói sokaság milyen jellegű információforrást preferál az oktatási folyamatban, hogy a saját sikerességük érdekében minél kedvezőbb feltételeket tudjanak teremteni a tanulás során. By examining the learning process from a variety of aspects, we can get a more accurate view of the needs and learning habits of the students of the given era, thus adapting the learning environment to the current needs. Technological development impulsively affects all social classes and stages, including education. The increasing need to integrate technological support in the educational process also means the possibility of creating different learning environments. Modern learning environments, due to their individualizable nature, are able to create a favourable environment for the individual that supports him or her to succeed. During our research on learning environments, we try to explore the connection and interactions between education – technology – attitude change from several aspects. At this stage of our research, we were looking for the answer to what kind of source of information the current student population prefers in the educational process in the changing learning environment, so that they can create the most favorable conditions during learning for their own success.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | E-learning environment; Information gathering; learning success; sikeresség; információszerzés; elektronikus tanulási környezet; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Jun 2025 08:36 |
Last Modified: | 19 Jun 2025 08:36 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220064 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |