Pšenáková, Ildikó (2019) Interaktív tesztek a tudásszint mérésére = Interactive Tests for Measuring the Level of Knowledge. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 1 (1). pp. 85-93. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2019_1_085_Psenakova.pdf - Published Version Download (564kB) | Preview |
Abstract
Az oktatási folyamat kitűzött céljainak teljesítését és ellenőrzését a pedagógiai mérések segítik. Az interaktív teszteket az egyre gyakrabban használt tudásmérő eszközök közé sorolhatjuk. Ez a tesztelő módszer a tanárok és a diákok számára is számos előnnyel jár. Cikkünkben bemutatjuk az IKT eszközök szerepét a tudásszint mérésében és néhány az interaktív tesztek létrehozása alkalmazható szoftvert is jellemzünk. Egy kísérlet eredményei erejéig kitérünk a stressz hatására is a tesztelt személyre. | The achievement and control of the objectives of the educational process are supported by pedagogical measurements. Interactive tests can be categorized as tools for measuring knowledge. This test method has many benefits for teachers and students. In our article, we present the role of ICT tools in measuring the level of knowledge, and some of the softwares for the creation of interactive tests are characterized. We briefly intend to present our results of one of the experiments of individuals tested under the influence of stress.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 13 Aug 2025 10:58 |
| Last Modified: | 13 Aug 2025 10:58 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222283 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




