Erdeli, Elena Maria and Roman, Felicia Alina and Albert-Lőrincz, Csanád (2025) Self-Efficacy in Inclusive Education among Teachers Participating in the Program: "Educational Projects for an Inclusive School". HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 16 (2). pp. 18-29. ISSN 2062-0292
|
Text
HISZ_2025_2_18-29_Erdeli-Roman-Albert-Lorincz.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (616kB) | Preview |
Abstract
Amióta az emberiség létezik, az étel mindig is jelentős szerepet játszott az emberek közötti kapcsolatokban (földrajzi felfedezések, gyarmatosítás, globalizáció). A nemzeti konyha maga is része a kultúrának (nemzeti identitás kifejeződése, nemzeti ételek, sajátos étkezési szokások stb.), de szoros kapcsolatban áll a történelemmel, a földrajzzal is, remek eszköz az egyedi kultúra, a kulturális örökség terjesztésére, amely nyelvi korlátok nélkül, emocionális kapcsolatot hozhat létre. Mivel az ételek a nemzet szimbólumaként is szolgálnak, és érzelmi kötődést is kialakítanak, komoly viták is kialakultak egyes kulináris fogások hovatartozásával kapcsolatban. A gasztronómiát különböző szinteken használja a diplomácia, hol kifejezetten a szűk politikus réteget célozza meg (kulináris diplomácia) vagy egy másik ország nyilvánosságát (gasztrodiplomácia) az országkép alakítása érdekében.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | education, school integration, social integration, children with SEN, educational project, professional skills for inclusive education, self-efficacy |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 16 Dec 2025 11:57 |
| Last Modified: | 16 Dec 2025 11:57 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/230796 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




