Items where Author is "Törley, Gábor"
Group by: Item Type | No Grouping Number of items: 25. ArticleTörley, Gábor and Zsakó, László and Bernát, Péter (2022) Didactic Connection between Spreadsheet and Teaching Programming. ATHENS JOURNAL OF TECHNOLOGY & ENGINEERING, 9 (2). pp. 77-94. ISSN 2241-8237 Törley, Gábor and Zsakó, László (2021) The Role of Variable in Programming: Examples and Methodology. CENTRAL-EUROPEAN JOURNAL OF NEW TECHNOLOGIES IN RESEARCH EDUCATION AND PRACTICE, 3 (2). pp. 60-72. ISSN 2676-9425 Szlávi, Péter and Zsakó, László and Törley, Gábor (2019) Programming Theorems Have the Same Origin. Central-European Journal of New Technologies in Research, Education and Practice, 1 (1). pp. 1-12. ISSN 2676-9425 Sasvári, Péter László and Törley, Gábor (2015) A magyar közigazgatást kutatók tudományos láthatósága. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA (4). pp. 112-132. ISSN 2063-9058 Törley, Gábor (2014) Algorithm visualization in teaching practice. ACTA DIDACTICA NAPOCENSIA, 7 (1). pp. 1-17. ISSN 2065-1430 Törley, Gábor (2009) Algorithm visualization in programming education. JOURNAL OF APPLIED MULTIMEDIA, 4 (3). pp. 68-80. ISSN 1789-6967 Törley, Gábor (2009) Algoritmus-vizualizáció a programozásoktatásban. JOURNAL OF APPLIED MULTIMEDIA, 4 (3). pp. 81-94. ISSN 1789-6967 Szlávi, Péter and Törley, Gábor (2009) Teaching Sorting in ICT. TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 7 (1). pp. 101-117. ISSN 1589-7389 Törley, Gábor (2008) Expressiveness of programming languages and environments. TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE, 6 (3). pp. 111-141. ISSN 1589-7389 Book SectionTörley, Gábor (2020) Teaching methods of information security awareness: the role of engagement. In: New Methods and Technologies in Education, Research and Practice. ELTE Faculty of Informatics, Budapest, pp. 91-97. ISBN 9789634892441 Törley, Gábor and Zsakó, László (2020) A táblázatkezelés és a programozás didaktikai kapcsolata. In: INFODIDACT 2020. Webdidaktika Alapítvány, Budapest. Pluhár, Zsuzsa and Torma, Hajnalka and Törley, Gábor (2019) Hallgatói teljesítményértékelés az algoritmikus gondolkodás tükrében. In: InfoDidact 2018. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, pp. 1-10. ISBN 9786158060820 Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2018) THE MOST DIFFICULT NOTION OF PROGRAMMING: THE VARIABLE. In: Education - Technology - Computer Science in Building better future. Wydawnictwo Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego w Radomiu, Radom, pp. 108-118. ISBN 9788373518605 Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2017) Az összetett programozási tételek is egy tőről fakadnak. In: INFODIDACT 2017. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, p. 21. ISBN 978-615-80608-1-3 Törley, Gábor (2016) Közigazgatás-szervező hallgatók információbiztonság-tudatossága. In: INFODIDACT 2016. Webdidaktika Alapítvány, Zamárdi, Paper Nr. 5.. ISBN 978-615-80608-0-6 Szlávi, Péter and Zsakó, László and Törley, Gábor (2016) The thinking toolkit of programming. In: Proceedings of XXIX. DidMatTech 2016, “New methods and technologies in education and practice” Conference. ELTE Informatikai Kar, Budapest, pp. 55-62. ISBN 978-963-284-816-7 Törley, Gábor (2015) Adatvédelem, adatbiztonság, biztonságtudatosság tanítása Angliában és Magyarországon. In: INFODIDACT 2015. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, Paper 16. ISBN 978-963-12-3892-1 Krasznay, Csaba and Törley, Gábor (2015) E-safety, privacy and information security: Requirements in Public Administration. In: Time for a European Internet? Austrian Computer Society, Vienna, pp. 431-441. ISBN 978-3-85403-308-0 Törley, Gábor (2013) Algoritmus vizualizáció a tanítási gyakorlatban. In: INFODIDACT 2013. Webdidaktika Alapítvány, Budapest, TG. ISBN 978-963-08-8387-0 Conference or Workshop ItemTörley, Gábor and Bernát, Péter (2024) Típusfeladatok megoldási módszerei táblázatkezeléssel és programozással. In: 18th International Scientific Conference 13th International Methodological Conference 11th ICT in Education Conference 18. Nemzetközi Tudományos Konferencia 13. Nemzetközi Módszertani Konferencia 11. IKT az Oktatásban Konferencia 18. Међународна научна ко, 2024.11.07-2024.11.08, Szabadka. Törley, Gábor and Bernát, Péter (2021) Spreadsheet as an Algorithm Visualisation Tool. In: DidMatTech 2021 Conference, 2021. szeptember 2-3., Szombathely, Magyarország. Törley, Gábor (2020) The Level of Information Security Awareness of First-Year University Students. In: The 11th International Conference on Applied Informatics, 2020.01.29-2020.01.31, Eger. Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2017) Cognitive Operations in Use. In: ICAI 2017, 2017.01.30-2017.02.01, Eger. Szlávi, Péter and Törley, Gábor and Zsakó, László (2017) Programming Theorems Have the Same Origin. In: New methods and technologies in education and practice: Proceedings of XXX. DIDMATTECH 2017., 2017.06.22-2017.06.23, Trnava. Törley, Gábor (2012) Objektum orientált programozás tanítása vizualizációs eszközökkel. In: InfoDidact 2012, 2012.11.15-2012.11.16, Zamárdi. |