Items where Subject is "L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2361 Curriculum / tanterv, tantervelmélet"
Group by: Creators | Item Type Number of items at this level: 31. ArticleBelényesi, Emese (2011) E-közigazgatás a hazai képzésben. VEZETÉSTUDOMÁNY, 42 (3). pp. 48-58. ISSN 0133-0179 Fehér, Katalin and Géring, Zsuzsanna and Király, Gábor (2022) Promoting the future of innovative higher education through thousands of master’s programmes STEM, interdisciplinary and business programmes in a changing labour market. SOCIETY AND ECONOMY, 44 (1). pp. 46-64. ISSN 1588-9726 Gazda, István (1977) Mikor jelent meg az első Ratio Educationis? MAGYAR TUDOMÁNY, 22 (5). pp. 369-371. ISSN 0025-0325 Goldziher, Ignác (1873) Die theologischen Studien in Oesterreich und ihre Reform. Eine theologisch-historisch-politische Monographie. Wien, Gerold, 1873. 149. lap. Ára 1 frt. 80 kr. Magyar Tanügy, 2. pp. 472-475. Golovrški, Natalija and Trupinić, Đurđa and Lukačević, Verica (2023) Nove paradigme poučavanja u hrvatskom obrazovnom sustavu [New teaching paradigms in the croatian education system with practical examples]. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 11 (2). pp. 63-80. ISSN 2064-1060 Hajdarović, Miljenko (2022) Studentska vizija budućnosti školskoga predmeta povijest. DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 10 (3). pp. 73-80. ISSN 2064-1060 Hamar, Pál (2021) Tantervelmélet és sporttudomány = Curriculum theory and sports science. TESTNEVELÉS SPORT TUDOMÁNY / PHYSICAL EDUCATION, SPORT, SCIENCE, 6 (3-4). pp. 8-13. ISSN 2498-7646 Hamar, Pál (2018) A testnevelés tantervelmélete (MTA doktori értekezés tézisei) = Curriculum theory of physical education (Theses of academic doctoral dissertation). Testnevelés, Sport, Tudomány, 3 (3-4). pp. 8-18. ISSN 2498-7646 Hamar, Pál and Karsai, István (2017) A testnevelés tartalmi korszerűsítésének ideája = The idea of modernizing of physical education. Testnevelés, sport, tudomány, 2 (1-2). pp. 10-14. ISSN 2498-7646 Herpainé Lakó, Judit and Bácsné Bába, Éva and Nagy, Zsuzsa and Müller, Anetta (2018) Tantervi lehetőségek a tájékozódás és a turisztika oktatásában. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (1). pp. 73-82. ISSN 1589-519X Juhász, Eszter (2021) A népiskolai tantervek és a táj kapcsolata. NÉPRAJZI LÁTÓHATÁR: A GYÖRFFY ISTVÁN NÉPRAJZI EGYESŰLET FOLYÓIRATA, 30 (1-2.). pp. 48-70. ISSN 1215-8097 Kecskés, Judit (2018) Névtudományi ismeretek az újgenerációs, 5‒12. osztályos Magyar nyelv tankönyvekben : Az újratervezés lehetőségei a nemzeti alaptanterv tervezete tükrében = Onomastic knowledge in Textbooks on Hungarian Grammar for secondary schools: possibilities of redesigning in the light of the draft version of the National Curriculum. NÉVTANI ÉRTESÍTŐ (40). pp. 13-27. ISSN 0139-2190 (nyomtatott); 2064-7484 (online) Kozák, Tamás and Gajzágó, Éva Judit and Soós, Gabriella (2023) Case Study Analysis of the Project of Educational Material Development for SME Joint Ventures in V4 Countries to Strengthen SMEs Through Supporting Innovation in Education. MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK (3). pp. 115-131. ISSN 2630-886X Lükő, István (2007) Egy tankönyvkutatási beszámoló részletei : A tankönyvek hatásvizsgálata a környezeti nevelésben. ISKOLAKULTÚRA, 17 (8-10). pp. 80-91. ISSN 1215-5233 Marthy, Annamária (2024) A szülésznő–szülő nő kommunikáció vizsgálata tananyagfejlesztés céljából. PORTA LINGUA (1). pp. 15-24. ISSN 1785-2420 Müller-Török, Robert and Prosser, Alexander (2021) Teaching Requirements of a Digitized Public Administration. PRO PUBLICO BONO: MAGYAR KÖZIGAZGATÁS; A NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM KÖZIGAZGATÁS-TUDOMÁNYI SZAKMAI FOLYÓIRATA, 9 (1). pp. 2-15. ISSN 2063-9058 Székely, Endréné (1952) Az egyetemi és főiskolai pedagógia- és neveléstörténeti jegyzetek és programmok megvitatása. A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA TÁRSADALMI-TÖRTÉNETI TUDOMÁNYOK OSZTÁLYÁNAK KÖZLEMÉNYEI, 2 (3-4). pp. 409-442. Székely, Miklós (2016) Az egykori Zalatnai Kőfaragó és Kőcsiszoló Ipariskola gipszgyűjteménye. Ars Hungarica, 2016 (2). pp. 169-182. ISSN 0133-1531 Szücs, László Gergely (2008) A "krachos liberalizmustól" a "magyar világnézetig" : A filozófiatanítás helyzete és versengő társadalomképek, 1879–1948. MÚLTUNK - POLITIKATÖRTÉNETI FOLYÓIRAT, 53 (4). pp. 40-60. ISSN 0864-960X (nyomtatott) | 2677-156X (online) T. Szabó, Levente (2020) Klasszikus magyar irodalom az iskolában? MAGISZTER (CSÍKSZEREDA) (2). pp. 35-46. ISSN 1583-6436 Temesi-Ferenczi, Kinga (2018) Tanterv-átalakulások a digitális kompetencia szempontjából az ELTE TÓK tanító szakán = Curriculum Transformations in Terms of Digital Competence at ELTE TÓK’s Teacher Speciality Training. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 16 (2). pp. 183-192. ISSN 1589-519X Wirth, Lajos (2013) Kétszázötven éves a newtoni fizika hazánkban. Kerekgedei Makó Pál pályaképe. FIZIKAI SZEMLE, 63 (7-8). pp. 237-241. ISSN 0015-3257 Book SectionDóbék, Ágnes (2018) Az egri szeminárium tankönyvei (1754–1761). In: Lelkiség és oktatás a régi Magyarországon. Pázmány Irodalmi Műhely Lelkiségtörténeti tanulmányok (18). MTA-PPKE Barokk Irodalom és Lelkiség Kutatócsoport, Budapest, pp. 47-55. ISBN 978-963-508-890-4 Merona, Alon and Bofylatos, Spyros and Williams, Alex and Gera, Krity and Hashemi-Nezhad, Bahbak and Wagnera, Thomas Lohfert and Choi, Youngmi Christina (2024) MicroBriefs: Using Design Sprints in Practice-Based Education. In: P/References of Design. Cumulus conference proceedings series, 1 . Cumulus Association, Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest, Budapest, pp. 467-481. ISBN 978-952-7549-02-5 Mouchrek, Najla (2024) Empowering Experiential Education in Design: Integrative Model and Pilot Application in an Undergraduate Experience Design Course. In: P/References of Design. Cumulus conference proceedings series, 1 . Cumulus Association, Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest, Budapest, pp. 2015-2030. ISBN 978-952-7549-03-5 Rossi, Emilio and Cipressi, Sarah Jane and D'Onofrio, Allessio and Raffaella, Massacesi and Panadisi, Giulia and Gaddi, Rossana and Marano, Antonio (2024) The Concept of ‘Equality, Diversity, and Inclusion’ in Design Education: Overview and Directions. In: P/References of Design. Cumulus conference proceedings series, 1 . Cumulus Association, Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest, Budapest, pp. 631-649. ISBN 978-952-7549-02-5 Székely, Miklós (2013) A mit, a hogyan és a miért kérdése a művészettörténész-muzeológus képzésben. In: Als Ich Can. Tanulmányok Urbach Zsuzsa 80. születésnapjára. CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Egyesület, Budapest, pp. 225-234. ISBN 978-963-88825-4-7 Van Dyck, Hilde and Mestdagh, Elke and Vaes, Kristof (2024) Integrating Personal Development, Values, and Self-Reflection in Design Education: A Holistic Approach for Creative Excellence. In: P/References of Design. Cumulus conference proceedings series, 1 . Cumulus Association, Moholy-Nagy University of Art and Design Budapest, Budapest, pp. 583-598. ISBN 978-952-7549-02-5 MonographSzabó, László Tamás and Buda, Mariann and Buda, András and Papp, János and Peto, Ildikó and Venter, György and Veressné dr. Gönczi, Ibolya (2006) A ""rejtett tanterv"": változatok iskolai életvilágokra = Hidden curriculum: versions of school life worlds. Project Report. OTKA. Conference or Workshop ItemMeskó, Eszter and Pálinkó, István (2002) Hálózati források a vegyészképzésben | Using Internet resources in chemistry education. In: Networkshop 2002, 2002. március 26-28., Eger, Hungary. Széplaki, Valéria (2004) Transnational Curriculum for Tomorrow's Lawyers, Curricular Approaches: Business Law. In: Conference on Educating Lawyers for Transnational Challenges, May 26-29, 2004, Oahu,Hawaii, USA. |