REAL

A gyermekkori elhízás és élelmiszercímke összefüggéseinek marketing szempontú vizsgálata

Szűcs, Róbert Sándor (2010) A gyermekkori elhízás és élelmiszercímke összefüggéseinek marketing szempontú vizsgálata. GAZDÁLKODÁS, 54 (7). pp. 773-777. ISSN 0046-5518

[img]
Preview
Text
SzucsRS_2010_7.pdf

Download (131kB) | Preview

Abstract

A fiatalkorúak célcsoportja a piac leginkább befolyásolható szegmensét jelenti. Kutatásaink szerint a fiatalok fele nem fordít különösebb figyelmet az egészséges táplálkozásra, s a fiataloknak csupán egyharmada érti az élelmiszercímke jelöléseit. Súlyosbítja a helyzetet, hogy magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszereket (például gyorséttermi láncok termékei, kóla, chips) népszerűsítenek. A hazai élelmiszercímke- szabályozásban mindenképpen célszerű figyelembe venni más országok gyakorlatát, különös tekintettel az Egyesült Államok élelmiszercímkéire, valamint a Magyar Nemzeti Szívalapítvány elképzeléseire. Az elmaradás eredménye a 20%-ban túlsúlyos, egészségügyi problémákkal küzdő fiatal nemzedék!

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: élelmiszercímke, gyermek- és fiatalkori elhízás, magas zsír-, só-, cukortartalmú élelmiszer, fogyasztóvédelem.
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 01 Jul 2014 12:58
Last Modified: 01 Jul 2014 12:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/13424

Actions (login required)

Edit Item Edit Item