REAL

Felsőoktatási hallgatók tanulási aktivitása

Kazainé Ónodi, Annamária (2023) Felsőoktatási hallgatók tanulási aktivitása. EDUCATIO, 32 (1). pp. 147-154. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p147.pdf

Download (133kB) | Preview

Abstract

Az oktatásmódszertani fejlesztések célja, hogy a hallgatók minél hatékonyabbansajátítsák el a tananyagot, fejlesszék kompetenciáikat. Ehhez szükséges afelsőoktatási hallgatók különböző tanulási útjainak, szokásainak,preferenciáinak és motivációinak megismerése. A tanulmány 2017 és 2021 közöttgyűjtött összesen 2 766 hallgatói vélemény alapján vizsgálja a hallgatóktanulási aktivitását és szokásait, valamint a különböző tanulási utakat, illetveaz ebben bekövetkező változásokat. Elemzésünkben négy hallgatói csoportotazonosítottunk: 1) folyamatosan, több forrásból tanulók, 2) a tankönyvet és aszemináriumi munkát preferálók, 3) az előadást és a szemináriumi munkátpreferálók és 4) alacsony tanulási intenzitással rendelkezők. Eredményeinkalapján az eltérő hallgatói aktivitás hátterében nem az oktatás minőségénekkülönbözősége, nem is a hallgatók eltérő képességei, sokkal inkább az eltérőmotivációjuk és attitűdjük állt.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Apr 2023 09:07
Last Modified: 13 Apr 2023 09:07
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/163757

Actions (login required)

Edit Item Edit Item