Kazainé Ónodi, Annamária (2023) Felsőoktatási hallgatók tanulási aktivitása. EDUCATIO, 32 (1). pp. 147-154. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p147.pdf Download (133kB) | Preview |
Abstract
Az oktatásmódszertani fejlesztések célja, hogy a hallgatók minél hatékonyabbansajátítsák el a tananyagot, fejlesszék kompetenciáikat. Ehhez szükséges afelsőoktatási hallgatók különböző tanulási útjainak, szokásainak,preferenciáinak és motivációinak megismerése. A tanulmány 2017 és 2021 közöttgyűjtött összesen 2 766 hallgatói vélemény alapján vizsgálja a hallgatóktanulási aktivitását és szokásait, valamint a különböző tanulási utakat, illetveaz ebben bekövetkező változásokat. Elemzésünkben négy hallgatói csoportotazonosítottunk: 1) folyamatosan, több forrásból tanulók, 2) a tankönyvet és aszemináriumi munkát preferálók, 3) az előadást és a szemináriumi munkátpreferálók és 4) alacsony tanulási intenzitással rendelkezők. Eredményeinkalapján az eltérő hallgatói aktivitás hátterében nem az oktatás minőségénekkülönbözősége, nem is a hallgatók eltérő képességei, sokkal inkább az eltérőmotivációjuk és attitűdjük állt.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Apr 2023 09:07 |
Last Modified: | 13 Apr 2023 09:07 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163757 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |