Pósfainé Bakota, Éva (2014) A mérnök informatikus szak terjedését segítő konzultációs központ hálózat területi sajátosságai. MODERN GEOGRÁFIA, 9 (1). pp. 29-39. ISSN 2062-1655
|
Text
2014_I_03_posfaine-3_jav.pdf Download (2MB) | Preview |
Abstract
A globalizáció egyik meghatározó jelentőségű folyamata a tudástársadalom, a tudásgazdaság kiépítése, melynek hatása felerősítette a gazdaság részéről a tudás iránti igényt. Hatása tetten érhető a felsőoktatásban zajló folyamatokban, melynek egyik eredményeként újraértékelődtek a nyitott– és távoktatásban rejlő lehetőségek. Melynek jelentőségét tovább hangsúlyozza az informatikai technológia területén bekövetkező robbanásszerű változás és az életen át tartó folyamatos tanulás elérhetőségének egyre növekvő igénye. A fentiekkel összhangban kutatásunk területéül az 1992-ben alapítványi keretek között létrehozott Gábor Dénes Főiskola (továbbiakban GDF) távoktatási tevékenységének vizsgálatát jelöltük ki. A GDF mérnök informatikus szak nyitott‒ és távoktatási képzési rendszerének feltárásához több tényező együttesének összefüggés vizsgálata vezetett el. Ennek egyik meghatározó eleme a tudásáramlás folyamatához köthető konzultációs központok térszerkezeti feltárása, összefüggés vizsgálata. A vizsgálatainkhoz az oktatásföldrajz tudományterületének kutatási módszereit és eszközrendszerét használtuk.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | konzultációs központ; mérnök informatikus szak; tudásáramlás, térszerkezet |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Jan 2022 16:40 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:18 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/136534 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |