REAL

Digitális és nyomtatott szövegek olvasásértésének mérése középiskolai diákok körében

Mendrey, Zsófia (2021) Digitális és nyomtatott szövegek olvasásértésének mérése középiskolai diákok körében. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 14 (3). pp. 31-46. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XIV_2021_3_3.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only

Download (461kB) | Request a copy

Abstract

A dolgozat témája középiskolás diákok nyomtatott és a digitális szövegértési teljesítményének a mérése, a mérési eredmények összehasonlítása. A dolgozatban szereplő empirikus vizsgálat két, egy nyomtatott és egy digitális szöveget feldolgozó, szövegértési teljesítményt mérő tesztre épül, amelyet összesen 400 tanuló töltött ki. A vizsgálat 3 vidéki és 3 fővárosi intézményben zajlott a nemi különbségek és a gondolkodási műveletekben nyújtott eltérő teljesítmény figyelembevételével. A kutatásból kiderült, hogy a felmérésben részt vevő diákok a nyomtatott szövegértési teszten jobb eredményt értek el, mint a digitális szövegértési feladatlapon, illetve, hogy a lányok jobban teljesítettek mind a papíralapú, mind a digitális szövegértési teszten, mint a fiúk. A koronavírus következtében kialakult digitális oktatás azonban nagy változást eredményezhetett ezeknek a kompetenciáknak a fejlettségében, így a továbbiakban érdemes a kutatást kiterjeszteni és megvizsgálni, milyen változásokat generált a kényszerű helyzet.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: digitális szöveg, szövegértési teljesítmény, IKT-kompetencia, kognitív műveletek, digitális oktatás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet > P40 Sociolinguistics / szociolingvisztika
Depositing User: Katalin Jakab
Date Deposited: 30 Sep 2022 09:46
Last Modified: 30 Sep 2022 09:46
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/150735

Actions (login required)

Edit Item Edit Item