REAL

Populizmus, egyházak és oktatáspolitika a 2010 utáni Magyarországon

Neumann, Eszter (2022) Populizmus, egyházak és oktatáspolitika a 2010 utáni Magyarországon. EDUCATIO, 31 (3). pp. 343-355. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)

[img]
Preview
Text
1419-8827-article-p343.pdf

Download (225kB) | Preview

Abstract

A politikai szociológiai szakirodalmi áttekintés célja, hogy a 2010 utáni magyaroktatáspolitikai változásokat, illetve az egyház és az állam viszonyánakátalakulását elhelyezze a tágabb nemzetközi szakirodalomban, és áttekintse afolyamat elemzéséhez támpontul szolgáló lehetséges elméleti megközelítéseket ésfogalmi fogódzókat. Az oktatáspolitika diszkurzív szintjének értelmezéséhezáttekintem, hogy milyen szerepet tölt be a vallás, és különösen a kereszténységaz európai populista mozgalmak politikai kommunikációjában, és hogy milyenkarakteres jegyei vannak az utóbbi évtizedekben megerősödő neokonzervatívoktatáspolitikai gondolkodásnak. Ezután ideológia és gyakorlat viszonyáról,illetve a populista kormányzatok közpolitikáinak jellemzőiről lesz szó. Végül azegyház és az állam közti intézményes kapcsolatról, és arról lesz szó, hogymilyen strukturális és szervezeti átalakulásokat von(hat) maga után a valláspolitizálódása és az egyházak fokozott intézményes szerepvállalása.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa > LF1 Individual institutions (Hungary) / oktatási intézmények, Magyarország
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 24 Oct 2022 10:36
Last Modified: 31 Mar 2023 08:58
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/152302

Actions (login required)

Edit Item Edit Item