Neumann, Eszter (2022) Populizmus, egyházak és oktatáspolitika a 2010 utáni Magyarországon. EDUCATIO, 31 (3). pp. 343-355. ISSN 1216-3384 (print); 1419-8827 (online)
|
Text
1419-8827-article-p343.pdf Download (225kB) | Preview |
Abstract
A politikai szociológiai szakirodalmi áttekintés célja, hogy a 2010 utáni magyaroktatáspolitikai változásokat, illetve az egyház és az állam viszonyánakátalakulását elhelyezze a tágabb nemzetközi szakirodalomban, és áttekintse afolyamat elemzéséhez támpontul szolgáló lehetséges elméleti megközelítéseket ésfogalmi fogódzókat. Az oktatáspolitika diszkurzív szintjének értelmezéséhezáttekintem, hogy milyen szerepet tölt be a vallás, és különösen a kereszténységaz európai populista mozgalmak politikai kommunikációjában, és hogy milyenkarakteres jegyei vannak az utóbbi évtizedekben megerősödő neokonzervatívoktatáspolitikai gondolkodásnak. Ezután ideológia és gyakorlat viszonyáról,illetve a populista kormányzatok közpolitikáinak jellemzőiről lesz szó. Végül azegyház és az állam közti intézményes kapcsolatról, és arról lesz szó, hogymilyen strukturális és szervezeti átalakulásokat von(hat) maga után a valláspolitizálódása és az egyházak fokozott intézményes szerepvállalása.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LF Individual institutions (Europe) / oktatási intézmények, Európa > LF1 Individual institutions (Hungary) / oktatási intézmények, Magyarország |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 24 Oct 2022 10:36 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 08:58 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/152302 |
Actions (login required)
Edit Item |