Varga, Júlia (2023) A pedagógushiány területi különbségei. EDUCATIO, 32 (1). pp. 107-120. ISSN 1216-3384
|
Text
1419-8827-article-p107.pdf Download (422kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a pedagógushiány területi különbségeinek alakulásáról ad leíróelemzést. A pedagógushiány korábbi lassú, hullámzó növekedését 2015 és 2016 utánrendkívül gyors növekedés váltotta fel, és ekkor a települések közöttikülönbségek is átrendeződtek. Korábban a települési hierarchiában felfeléhaladva rendszerint egyre kisebb volt a pedagógushiány, 2019-re, 2020-ra számoshiánymutató azt jelezte, hogy Budapesten romlott legjobban a helyzet. Ezvalószínűleg összefügg azzal, hogy az alternatív munkalehetőségek a fővárosban alegjobbak, ezért ott könnyebben dönthetnek a pályaelhagyás mellett a tanárok. Azösszes bemutatott hiánymutató értékének 2016-ot követő hirtelen megemelkedésearra is utal, hogy nemcsak a tanári munka kínálata, de a tanárok iránti keresletis hirtelen megváltozhatott, ami – az időbeni egybeesés – alapjánösszefügghetett a középfokú szakképzés átalakításával.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Apr 2023 16:50 |
Last Modified: | 12 Apr 2023 16:50 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/163730 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |