REAL

Assessing and Shaping Knowledge About Climate Change Among University Students = Klímaváltozással kapcsolatos tudás felmérése, formálása egyetemisták körében

Wumaier, Mikelayi (2023) Assessing and Shaping Knowledge About Climate Change Among University Students = Klímaváltozással kapcsolatos tudás felmérése, formálása egyetemisták körében. LÉLEKTAN ÉS HADVISELÉS : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 5 (1). pp. 53-59. ISSN 2676-9964

[img]
Preview
Text
LH_2023_1_053_Wumaier.pdf

Download (986kB) | Preview

Abstract

The study is an research plan in educational science focusing on mapping knowledge about climate change, based on university students' perceptions. Three questions will be investigated. The first is to find out what knowledge and attitudes this age group has about climate change. The second question is about the content and quality of information that young people can access directly from the media or via the web. The third is whether the knowledge and attitudes of this age group can be developed more effectively through frontal or interactive methods. It is of pioneering importance to assess what young adults entering higher education know and thinks about climate change and the threat of climate disaster and to understand how this depends on the field of education of those entering higher education. A tanulmány egy neveléstudományi kutatási terv, melynek fókuszában a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek feltérképezése áll, egyetemisták véleménye alapján. Három kérdés vizsgálatára kerül sor. Az első, annak megismerésére irányul, hogy milyen tudással és hozzáállással rendelkezik ez a korosztály a klímaváltozás témájában. A második kérdés az, hogy a fiatalok milyen tartalommal és milyen minőségű információkkal találkozhatnak a közvetlenül elérhető médiából, vagy a világhálón keresztül. A harmadik az, hogy ennek a korosztálynak a tudása, attitűdje frontális vagy interaktív módszerrel fejleszthető-e hatékonyabban. Úttörő fontosságú annak felmérése, hogy a felsőoktatásba kerülő fiatal felnőttek mit tudnak és mit gondolnak a klímaváltozásról és a klímakatasztrófa okozta veszély elleni fellépésről és annak megismerése is fontos, hogy mindez mennyiben függ a felsőoktatásba kerülők képzési területétől. Felkészülés arra, hogy egy adott területen tanári vagy fegyelmi szakemberré váljon.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Knowledge about climate change, Assessing and shaping, University students; klímaváltozással kapcsolatos tudás, felmérés és formálás, egyetemisták
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GE Environmental Sciences / környezettudomány
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 17 Jul 2023 12:43
Last Modified: 17 Jul 2023 12:43
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/169883

Actions (login required)

Edit Item Edit Item