REAL

Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók számának területi és statisztikai elemzése

Hegedűs, Roland (2023) Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók számának területi és statisztikai elemzése. EDUCATIO, 32 (2). pp. 228-246. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
2063-article-p228.pdf

Download (748kB) | Preview

Abstract

Kutatásunkban a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek, illetve tanulók leírójellegű statisztikai elemzését végezzük. Az Oktatási Hivatal 2016. évi és 2021.évi adatbázisait elemezzük a két év összevetésében is. A tanulmánybanmegvizsgáljuk, hogy a két év között hogyan változott az SNI-gyermekek aránya,mely területeken nőtt és hol csökkent az arányuk. Kitérünk arra, hogy melyintézménytípusban milyen arányban nevelkednek sajátos nevelési igényű gyermekek,tanulók. Megvizsgáljuk, hogy az SNI-gyermekek fogyatékosságtípusnak megfelelőenintegrálva vagy szegregálva tanulnak. Végezetül arra is kitérünk, hogy az egyesfogyatékossági típusba tartozó gyermekek aránya hogyan változott a vizsgált kétév között.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Aug 2023 09:49
Last Modified: 18 Aug 2023 09:49
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/171711

Actions (login required)

Edit Item Edit Item