Hegedűs, Roland (2023) Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók számának területi és statisztikai elemzése. EDUCATIO, 32 (2). pp. 228-246. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p228.pdf Download (748kB) | Preview |
Abstract
Kutatásunkban a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek, illetve tanulók leírójellegű statisztikai elemzését végezzük. Az Oktatási Hivatal 2016. évi és 2021.évi adatbázisait elemezzük a két év összevetésében is. A tanulmánybanmegvizsgáljuk, hogy a két év között hogyan változott az SNI-gyermekek aránya,mely területeken nőtt és hol csökkent az arányuk. Kitérünk arra, hogy melyintézménytípusban milyen arányban nevelkednek sajátos nevelési igényű gyermekek,tanulók. Megvizsgáljuk, hogy az SNI-gyermekek fogyatékosságtípusnak megfelelőenintegrálva vagy szegregálva tanulnak. Végezetül arra is kitérünk, hogy az egyesfogyatékossági típusba tartozó gyermekek aránya hogyan változott a vizsgált kétév között.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 09:49 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 09:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171711 |
Actions (login required)
Edit Item |