REAL

„A sorsunk közös.” Falvak és iskolák

Andl, Helga (2023) „A sorsunk közös.” Falvak és iskolák. EDUCATIO, 32 (2). pp. 257-273. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
2063-article-p257.pdf

Download (225kB) | Preview

Abstract

A neveléstudományi, szakpolitikai és pedagógiai-szakmai viták időről időrefelbukkanó témája a (falusi) kisiskola, leginkább fenntarthatósága,előnyei-hátrányai kerülnek fókuszba. Tanulmányunk elsőként azokat a hazaitörténéseket, oktatáspolitikai irányokat tekinti át, melyek alapvetőenbefolyásolták az alapfokú intézményhálózat, főként falusi, alacsonytanulólétszámmal működő intézmények helyzetét. Az írás második része egyesettanulmány, ami két kistelepülés oktatást érintő összefogását mutatja be, amiaz ezredforduló előtt indult annak érdekében, hogy mindkét faluban fennmaradjonaz általános iskola. Az esettanulmány vizsgálja, hogy az iskolát körülvevőaktuális társadalmi és oktatáspolitikai környezet miként befolyásolta aműködést, hangsúlyosan kitérve arra, hogy az új – állami – fenntartóistruktúrában hogyan találta meg a helyét, és a településeknek, a helyiközösségeknek és vezetőinek milyen szerepük van a helyi érdekekérvényesítésében.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Aug 2023 09:46
Last Modified: 18 Aug 2023 09:46
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/171713

Actions (login required)

Edit Item Edit Item