Andl, Helga (2023) „A sorsunk közös.” Falvak és iskolák. EDUCATIO, 32 (2). pp. 257-273. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p257.pdf Download (225kB) | Preview |
Abstract
A neveléstudományi, szakpolitikai és pedagógiai-szakmai viták időről időrefelbukkanó témája a (falusi) kisiskola, leginkább fenntarthatósága,előnyei-hátrányai kerülnek fókuszba. Tanulmányunk elsőként azokat a hazaitörténéseket, oktatáspolitikai irányokat tekinti át, melyek alapvetőenbefolyásolták az alapfokú intézményhálózat, főként falusi, alacsonytanulólétszámmal működő intézmények helyzetét. Az írás második része egyesettanulmány, ami két kistelepülés oktatást érintő összefogását mutatja be, amiaz ezredforduló előtt indult annak érdekében, hogy mindkét faluban fennmaradjonaz általános iskola. Az esettanulmány vizsgálja, hogy az iskolát körülvevőaktuális társadalmi és oktatáspolitikai környezet miként befolyásolta aműködést, hangsúlyosan kitérve arra, hogy az új – állami – fenntartóistruktúrában hogyan találta meg a helyét, és a településeknek, a helyiközösségeknek és vezetőinek milyen szerepük van a helyi érdekekérvényesítésében.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Aug 2023 09:46 |
Last Modified: | 18 Aug 2023 09:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/171713 |
Actions (login required)
Edit Item |