REAL

Egyet nem értések fonetikai jellemzői középiskolások beszédében

Weidl, Zsófia (2019) Egyet nem értések fonetikai jellemzői középiskolások beszédében. In: Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2019 : XIII. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest, pp. 138-147. ISBN 9789639074811

[img]
Preview
Text
kotet_2019_138-147.pdf - Published Version

Download (401kB) | Preview

Abstract

A kutatás célja a verbális egyet nem értések fonetikai és pragmatikai elemzése középiskolások spontán beszédében, vitahelyzetben. Az egyetértés általában a preferált, míg az egyet nem értés inkább a nem preferált beszédcselekvések közé sorolódik (Schegloff et al. 1977). Georgakopoulou (2001) szerint azonban a ritualizált vagy barátságos konfliktus gyakran megjelenik az egymással közeli kapcsolatban álló, egyenrangú beszédpartnerek interakciói során. A vizsgálat során egyetértő és egyet nem értő beszélgetéseket vetek össze. A 10 társalgás elemzése az egyszerre beszélések fonetikai paraméterei mellett kitér a tempó és az alapfrekvencia értékeire is. A diákok egyet nem értéseik során az egyetértésekben megjelenő értékektől eltérő alapfrekvenciával és artikulációs tempóval nyilatkoztak meg.

Item Type: Book Section
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 19 Oct 2023 11:21
Last Modified: 19 Oct 2023 11:21
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/176604

Actions (login required)

Edit Item Edit Item