REAL

Differenciált fejlesztés és a tanulási stílus kapcsolata

Lestyán, Erzsébet (2023) Differenciált fejlesztés és a tanulási stílus kapcsolata. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 5 (3). pp. 23-35. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2023_3_023_Lestyan.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulók egyéni képességeinek és személyiségének fejlesztése napjainkban kiemelkedő fontosságú a tanítási, tanulási folyamatban. Az előbbiek megvalósításának leghaté- konyabb módja a differenciált fejlesztés és tanulásirányítás. A differenciálásnak a tanulásszervezésben két jelentést tulajdonítanak: egy pedagógiai szemléletet, amely a tanító érzékenységét fejezi ki tanítványai egyéni különbségei iránt, és egy pedagógia gyakorlatot, mely a különbségekhez való illeszkedést (adaptáció) próbálja megvalósítani minden rendelkezésre álló eszközzel (Báthory, 2000, 106. o.). Jelen tanulmány arra keresi a választ, hogy a folyamatos differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulók (kísérleti csoport) esetében változnak-e bizonyos tanulási jellemzők a differenciált foglalkoztatásban esetlegesen részesülő tanulókéhoz (kontrollcsoport) képest. A kérdés megválaszolását célzó longitudinális kutatás négy évig tartott (5–8. osztály), jelen tanulmányban a tanulási stílus hatását mutatom be. A vizsgálati minták végleges elemszáma 177 fő volt mindkét csoportban (összesen 354).

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: differenciált fejlesztés, tanulási stílus, tanulási jellemzők
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 19 Oct 2023 06:25
Last Modified: 19 Oct 2023 06:25
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/177089

Actions (login required)

Edit Item Edit Item