REAL

Iskolai tudás és vizsgarendszer

Csapó, Benő (1998) Iskolai tudás és vizsgarendszer. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2). pp. 51-60. ISSN 1215-1807

[img]
Preview
Text
1152695.pdf

Download (107kB) | Preview

Abstract

A különböző összehasonlító tudásszint-vizsgálatok azt mutatják, hogy a magyar gyerekek sok mindent tudnak a valóságról, de nem tudják ismereteiket új helyzetekben alkalmazni. Ennek okait elemezve a szerző arra a következtetésre jut, hogy az iskola által közvetített tudásban sokkal nagyobb szerepe van a tudomány által tükrözött valóságképnek, mint a valóság közvetlen megtapasztalásának. Ezzel magyarázható az is, hogy a magyar vizsgákon sokkal inkább az elméleti ismeretek tudását kérik számon, s nem vagy alig szentelnek figyelmet a tanulók gyakorlati problémamegoldó képességeinek mérésére.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 18 Jun 2013 08:32
Last Modified: 18 Jun 2013 08:32
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/5630

Actions (login required)

Edit Item Edit Item