Csapó, Benő (1998) Iskolai tudás és vizsgarendszer. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 48 (2). pp. 51-60. ISSN 1215-1807
|
Text
1152695.pdf Download (107kB) | Preview |
Abstract
A különböző összehasonlító tudásszint-vizsgálatok azt mutatják, hogy a magyar gyerekek sok mindent tudnak a valóságról, de nem tudják ismereteiket új helyzetekben alkalmazni. Ennek okait elemezve a szerző arra a következtetésre jut, hogy az iskola által közvetített tudásban sokkal nagyobb szerepe van a tudomány által tükrözött valóságképnek, mint a valóság közvetlen megtapasztalásának. Ezzel magyarázható az is, hogy a magyar vizsgákon sokkal inkább az elméleti ismeretek tudását kérik számon, s nem vagy alig szentelnek figyelmet a tanulók gyakorlati problémamegoldó képességeinek mérésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2013 08:32 |
Last Modified: | 18 Jun 2013 08:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/5630 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |