REAL

Miért fontos a pénzügyi ismeretek oktatása a Z generáció véleménye alapján?

Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Garai-Fodor, Mónika (2018) Miért fontos a pénzügyi ismeretek oktatása a Z generáció véleménye alapján? POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 14 (1-3). pp. 107-119. ISSN 1786-6553

[img]
Preview
Text
PSZ 2018. 1-3.szam_beliv_9.pdf

Download (520kB) | Preview

Abstract

A pénzügyi kultúra és a pénzügyi műveltség fogalma napjaink népszerű kutatási témája. Számos elemzés foglalkozik azzal, hol áll és javult-e a válság után közel tíz évvel a a különböző országok lakosságának pénzügyi kultúrája. Napjainkban már nincs olyan ország, mely ne tett volna lépéseket a pénzügyi ismeretek fejlesztése, bővítése terén, azonban ezek a lépések zömmel késve indultak el. A pénzügyi kultúra mérésével sok szervezet foglalkozik nemzeti és nemzetközi szinten. A vizsgálatok eredményei már számos esetben felhívták a figyelmet a hiányosságokra, a fejlesztés szükségességére, melynek elsődleges szereplői az oktatási intézmények alap-, közép- és felső szinten egyaránt. De vajon a diákok tudják-e a pénzügyi kultúra fejlesztésének célját, ismerik-e annak fontosságát? A tanulmány célja, hogy feltárja a felsőoktatásba belépő Z generációs hallgatók véleményét a pénzügyi kultúra, a pénzügyi ismeretek fejlesztéséről, a fő motivációkat és célokat annak érdekében, hogy a jövő nemzedéke már célirányosabban felkészülhessen a jövő kihívásaira és elvárásaira.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: pénzügyi kultúra, pénzügyi műveltség, Z generáció, pénzügyi tudatosság
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HG Finance / pénzügy
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Depositing User: Andrea Paár
Date Deposited: 07 Mar 2019 12:32
Last Modified: 07 Mar 2019 12:32
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/91871

Actions (login required)

Edit Item Edit Item