Sikos T, Tamás (2018) A budapesti bevásárlóközpontok hét generációja 1976-2017. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 15 (1). pp. 107-116. ISSN 1786-1594
|
Text
Strategiaifuzetek_2018_1.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány keretében bemutatjuk a szerző által megfogalmazott hét generációs szakaszát a bevásárlóközpontok fejlődésének (1. generáció: „A nyítás hajnala”, 1976; 2. generáció: „A ko- rai aranykor” 1980; 3. generáció: „A nyugati típus” 1993-1996; 4. generáció: „A dinamikus fej- lődés időszaka” 1997-2000; 5. generáció: „A versengés kora” 2001-2003; 6. generáció: „A stabi- lizáció periodusa” 2004-2008; 7. generáció: „A remény időszaka” 2009-2017). Vizsgáljuk a fő- város térszerkezetében bekövetkezett változásokat az elmúlt harmic évben Voronoi elemzéssel. Újraértelmezzük a bevásárlóközpontok tipusait. A főváros belső magjába az elsődleges keres- kedelmi zónába koncentrálódnak a többféle hasznosítású és regionális szerepkörű központok, melyek napjainkban a piacvezetők (WestEnd City Center, Mammut Bevásárlóközpont, Aréna Plaza, Árkád). A központok másodlagos ellátási zónájához, gyűrűjéhez a helyi vagy kerületi jel- legű központok tartoznak (Duna Plaza, Pólus Center, Rózsadomb Center, Rózsakert Bevásárló- központ, Budagyöngye stb.). A kiskereskedelmi övezet harmadik zónáját a „fővárosi agglome- ráció nyugati kapujához” kapcsolódó kereskedelmi egységek képezik míg a 4. zónában helyez- kednek el a hipermarketek valamint az outletek.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 Apr 2019 12:14 |
Last Modified: | 11 Apr 2019 12:14 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/92702 |
Actions (login required)
Edit Item |