Dénes, Dóra (2018) A társadalmi nemi szerepek iránti attitűd és a pályaorientációs döntések kapcsolatának vizsgálata. Különleges Bánásmód, 4 (3). pp. 25-37. ISSN 2498-5368
|
Text
Dénes dóra 1803.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (701kB) | Preview |
Abstract
A tanulmányban a továbbtanulás vagy pályaválasztás előtt álló diákok körében vizsgáljuk a nemi sztereotípiák és pályaorientációs döntéseik közötti korrelációt. A vizsgálatban arra kerestük a választ, hogy kimutatható-e kapcsolat a nemi szerep beosztás (maszkulin, feminin, androgün jelleg), a sztereotip nézetek megjelenése, illetve a pályaorientációs döntések között. A felmérés cerebral paretikus, tipikus fejlődésmenetű, illetve az LMBT (Leszbikus Meleg Biszexuális Transznemű) közösséghez tartozó diákok körében zajlott online, illetve papír alapú kérdőívvel. A beérkezett adatok alapján megállapítható, hogy kapcsolat van a nemi szerep beosztás, illetve a sztereotip nézetek megjelenése között. Továbbá populációtól és sztereotipizálástól függetlenül a diákok kétharmada szigorúan nemi szerepekhez köt adott foglalkozásokat, szakmaköröket, ami felveti a további pedagógiai munka szükségességét ezen a területen. In this study we examined the correlation between gender stereotypes and career orientation amongst students. In the study we examined if there is a connection between gender roles (masculine, feminine, androgyny), stereotypical views and the decisions during career orientation. In the research we used online and paper-based questionnaires amongst disabled, abled and LGBT (Lesbian Gay Bisexual Transgender) students. The received data shows that there is a link between gender roles and stereotypical views. Also regardless of population and views two-thirds of the students categorize careers strictly feminine or masculine, which propounds the need for further pedagogical work in this area.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | pályaorientáció, társadalmi nemi szerepek, sztereotípiák, cerebral paresis |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 24 Jul 2019 12:34 |
Last Modified: | 24 Jul 2019 12:34 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/94626 |
Actions (login required)
Edit Item |