Mendrey, Zsófia (2021) Digitális és nyomtatott szövegek olvasásértésének mérése középiskolai diákok körében. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 14 (3). pp. 31-46. ISSN 2060-0623
Text
Anyp_XIV_2021_3_3.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (461kB) | Request a copy |
Abstract
A dolgozat témája középiskolás diákok nyomtatott és a digitális szövegértési teljesítményének a mérése, a mérési eredmények összehasonlítása. A dolgozatban szereplő empirikus vizsgálat két, egy nyomtatott és egy digitális szöveget feldolgozó, szövegértési teljesítményt mérő tesztre épül, amelyet összesen 400 tanuló töltött ki. A vizsgálat 3 vidéki és 3 fővárosi intézményben zajlott a nemi különbségek és a gondolkodási műveletekben nyújtott eltérő teljesítmény figyelembevételével. A kutatásból kiderült, hogy a felmérésben részt vevő diákok a nyomtatott szövegértési teszten jobb eredményt értek el, mint a digitális szövegértési feladatlapon, illetve, hogy a lányok jobban teljesítettek mind a papíralapú, mind a digitális szövegértési teszten, mint a fiúk. A koronavírus következtében kialakult digitális oktatás azonban nagy változást eredményezhetett ezeknek a kompetenciáknak a fejlettségében, így a továbbiakban érdemes a kutatást kiterjeszteni és megvizsgálni, milyen változásokat generált a kényszerű helyzet.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális szöveg, szövegértési teljesítmény, IKT-kompetencia, kognitív műveletek, digitális oktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet > P40 Sociolinguistics / szociolingvisztika |
Depositing User: | Katalin Jakab |
Date Deposited: | 30 Sep 2022 09:46 |
Last Modified: | 30 Sep 2022 09:46 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/150735 |
Actions (login required)
Edit Item |