Asztalos, Anikó (2019) A tanulói szóátadások vizsgálata. In: Doktoranduszok tanulmányai az alkalmazott nyelvészet köréből 2019 : XIII. Alkalmazott Nyelvészeti Doktoranduszkonferencia. MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest, pp. 5-20. ISBN 9789639074811
|
Text
kotet_2019_5-20.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány középpontjában 8 tanóra tanulói szóátadásainak az elemzése áll, valamint a tanórák fő kommunikációs jellemzőinek feltárása (pl. a tanár-diák beszéd aránya, a beszédfordulók száma stb.). A vizsgálat eredményei differenciálhatják a tanulói szóátadások típusait, valamint rámutathatnak a sajátosságaikra, így például pragmatikai funkciójukra, megjelenésük gyakoriságára, terjedelmükre. A kutatási eredmények alapján a tanári és a tanulói beszédfordulók sajátosságai között összefüggések fogalmazhatók meg. A kutatási eredmények bemutathatják, hogy hogyan befolyásolják a tanítási órán alkalmazott munkaformák a tanulói beszédet, azon belül is a tanulók egymás közötti kommunikációját.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Oct 2023 10:15 |
Last Modified: | 19 Oct 2023 11:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/176586 |
Actions (login required)
Edit Item |