Lestyán, Erzsébet (2023) Differenciált fejlesztés és a tanulási stílus kapcsolata. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 5 (3). pp. 23-35. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2023_3_023_Lestyan.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulók egyéni képességeinek és személyiségének fejlesztése napjainkban kiemelkedő fontosságú a tanítási, tanulási folyamatban. Az előbbiek megvalósításának leghaté- konyabb módja a differenciált fejlesztés és tanulásirányítás. A differenciálásnak a tanulásszervezésben két jelentést tulajdonítanak: egy pedagógiai szemléletet, amely a tanító érzékenységét fejezi ki tanítványai egyéni különbségei iránt, és egy pedagógia gyakorlatot, mely a különbségekhez való illeszkedést (adaptáció) próbálja megvalósítani minden rendelkezésre álló eszközzel (Báthory, 2000, 106. o.). Jelen tanulmány arra keresi a választ, hogy a folyamatos differenciált oktatásban részesülő felső tagozatos tanulók (kísérleti csoport) esetében változnak-e bizonyos tanulási jellemzők a differenciált foglalkoztatásban esetlegesen részesülő tanulókéhoz (kontrollcsoport) képest. A kérdés megválaszolását célzó longitudinális kutatás négy évig tartott (5–8. osztály), jelen tanulmányban a tanulási stílus hatását mutatom be. A vizsgálati minták végleges elemszáma 177 fő volt mindkét csoportban (összesen 354).
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | differenciált fejlesztés, tanulási stílus, tanulási jellemzők |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Oct 2023 06:25 |
Last Modified: | 19 Oct 2023 06:25 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/177089 |
Actions (login required)
Edit Item |