Lukács, András (2023) Célnyelvi kultúra a Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgatóknak ajánlott magyar nyelvkönyvekben. PORTA LINGUA (2). pp. 131-138. ISSN 1785-2420
|
Text
PL2023_2_Lukacs_131-138.pdf - Published Version Download (513kB) | Preview |
Abstract
A Stipendium Hungaricum program elsőéves ösztöndíjas hallgatóinak magyar mint idegen nyelv és kultúra kurzuson kell részt venniük. A Tempus Közalapítvány a honlapján a kurzussal kapcsolatos javaslatok megfogalmazásán túl egyfajta könyvajánlóként megemlíti a „leggyakrabban használt tankönyveket”, továbbá javaslatot tesz arra is, hogy milyen kulturális elemeket tartalmazzanak a kimeneti követelmények. A tanulmányban bemutatott összehasonlító elemzés arra a kérdésre ad választ, hogy mennyire nyújtanak segítséget a Tempus Közalapítvány által említett tankönyvek a szintén a Tempus Közalapítvány által javasolt kulturális elemek elsajátításában. Ezáltal e tanulmány egyfajta fogódzót kíván nyújtani a nyelvtanárnak abban, hogy melyik könyv használata esetén melyik kulturális tartalom esetében szorulnak majd további kiegészítő forrásokra.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Stipendium Hungaricum, magyar mint idegen nyelv, tankönyv, kultúra, kulturális elemek |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata L Education / oktatás > LT Textbooks / tankönyvek P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
Depositing User: | Katalin Andódy |
Date Deposited: | 21 Dec 2023 08:20 |
Last Modified: | 21 Dec 2023 08:20 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/182836 |
Actions (login required)
Edit Item |